Direktlänk till inlägg 11 mars 2010

Bot och bättring.

Av Gitte - 11 mars 2010 15:20

Nu skall jag göra något jag har varit ombedd av mina nära och kära att bättra mig på länge. Att faktiskt skaffa mig ett schema. Just nu flyter alla mina tider så mycket att jag inter riktigt skiljer på arbetstid och privat tid. Det måste jag lära mig. Har massor av strukturer som behöver bättras, både i arbetslivet och privat.


Ett arbetsschema. Under den tiden får ingen störa mig.

Ett fritidstidschema. Under den tiden får jag inte jobba.

Att göra saker hemma och med familjen blir lätt lidande när man är egenföretagare; och i perioder när man -som nu- har middle-of-the-month-blues (det händer inte mycket på mailen samtidigt som alla behov inte är täckta, alltid är det någon panik som ligger och gnager och maslows behovstrappa kommer vi liksom aldrig uppåt på) så blir det att jag seglar runt på allt annat och lägger dö-tid på nätet, något jag egentligen inte mår bättre av. Dagarna går som i ett huj.


Så nu tänker jag bli bra på att ta såväl egentid, hemmatid som familjetid. Arbetstiden får ge vika. Vare sig jag jobbar hemma, i lokalen eller någon annanstans.

Bye-bye facebook. Du kommer få mycket mindre tid framöver. OM jag lyckas med min goda föresats!

 
 
skogsnuvan

skogsnuvan

11 mars 2010 15:37

Ja lycka till då. Hoppas att du inte totalt överger bloggen ialla fall.

http://skogsnuvan.bloggagratis.se

 
anna olofsson

anna olofsson

11 mars 2010 21:51

Det låter jättebra med struktur! Angående mail så får du ett av mig imorgon. Vi har varit sjuka här :( Och jag har bytt dator, så min utående mail fungerar inte märkte jag när jag skulle skicka mail till dig idag, ska ringa support (bror) imorgon och få det fixat.

http://anna-olofsson.blogspot.com

 
Catrin

Catrin

11 mars 2010 23:05

Åh så smart och viktigt att göra ett schema som skiljer på jobb & fritid. Det kan vara riktigt svårt ibland och är något som jag borde bättra mig på.

http://garderobstankar.blogspot.com

 
Gitte

Gitte

12 mars 2010 08:42

Skogsnuvan; nejdå, jag överger inte bloggen. Skall bara göra strukturer och minska min dötid på datorn, dit räknas inte bloggen =)! Jag skall till och med försöka bättra mig när det gäller att besöka och hålla kontakt med alla mina bloggvänner.

Garderobstankar; som egen företagare känns det som ett omöjligt uppdrag. Man jobbar när man har jobb liksom. Om det så är tidig morgon eller sen kväll. Men när man som jag har familj, så är deras mått rågat efter flera års tid, och det märks på olika sätt. För alla. Jag måste nog ta till mig det tror jag...

Anna; Strulande teknik är inte roligt. Åtminstone jag känner mig väldigt beroende av såväl internet och mail i vardagen. Huvva. Hör av dig när du kan. Hoppas ni kryar på er.

http://www.bortbytingen.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Gitte - 7 oktober 2022 08:44

    Jag ska börja med att berätta att jag roade mig med att lägga upp lite kuliga julkort på Tradera igår. Vespan hittar du här. Men de verkar rulla ganska fort. Jag la upp några fler varianter av dessa och julkort av Britt-Lis Erlandsson men ni...

Av Gitte - 5 oktober 2022 13:33


    Det låter helt otroligt men det är faktiskt sant. Du hittar den här.  Jag ska från början säga tydligt att det INTE är min förtjänst och att jag hoppas inte att det är uppfattas som ett "skrytinlägg" (jag föraktar självhävdelse och försöker ...

Av Gitte - 5 oktober 2022 11:15


Jag avslutade mitt telefonsamtal och gick ut för att ta ett bloss. Där satt dottern och drack kaffe i vår paviljong. Det är nu inte i sig någon märklig företeelse för hon bor i fastigheten bredvid så vi råkas ofta under paviljongen som vi inte packat...

Av Gitte - 4 oktober 2022 12:58


 Just nu tror jag att det händer massor av spännande och framförallt oroväckande saker gällande vår konsumtion och att vi mycket snart kommer att få se mycket avgörande effekter av både de senaste och de kommande veckorna.  Stora fördelar är väl i...

Av Gitte - 3 oktober 2022 10:57


    Gick och la mig igår med massa goda intentioner. Nu skulle jag minsann bli bättre på att tänka positivt även om världen ramlar runtomkring. Ja, du har nog förstått att jag är en sån som läser nyheter flera gånger om dagen med stor förfäran o...

Presentation

Translate

Mina tapeter

Facebook

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4
5
6
7
8 9 10 11 12
13
14
15 16 17
18
19 20 21
22 23 24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2010 >>>

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

barnebys

Barnebys Blogglista

Vintageguiden

SecondhandGuide.se

Bloggkartan

Jag har placerat min blogg i Långåsbloggkartan.se!

Ovido - Quiz & Flashcards