Alla inlägg den 8 mars 2010

Bloppis-annons
Av Gitte - 8 mars 2010 16:59

Gamla vykort från gammal bokhandel. Oskrivna, fullt funktionella för bruk eller för inramning.

Olika varianter, (ni som finns i närheten kika gärna in), fler motiv finnes. Här har jag sorterat fram några olika loter som kan skickas per post. Se min blogg för bättre bilder på vardera motiv.
Enkla vykort 5:- st.

Skick: korten har förvarats väl, men har förstås patina pg ålder. Enstaka marginell tendens till uppluckrat (ej vikt eller dyligt) hörn etc kan finnas, men de är i fint skick. Gissningsvis härstammar de flesta från de 30 första åren av nittonhundratalet. Färgerna är väl bevarade, då de legat mörkt i originallådor.


Även gamla dubbla vykort, samt bordplaceringskort samt stora högtidskort/sedeladresser finnes. Maila vid intresse så skall jag ta lite bilder även på dylika. De flesta med riktade högtider såsom jämna bemärkelsedagar, dop, bröllop etc.


Lot "Blå gratulationstext", 7 vykort liggande =35:-

  


Lot "gratulation 1", 4 kort =20:-

  


Lot "Ljung", 5 kort, guldtext, 25:-

  


lot "Liggande", 5 kort =25:-

  


Lot "Ute", 4 kort =20:-

  


Lot "Inne", 6 kort = 30:-

  


Vykort kan även ses på plats i Molanders Lanthandel i Långås (mellersta halland).
Öppet söndagar 11-15 alt enligt ök.

OBS! Den här annonsen är inte längre aktuell!
Hobby & Samlarprylar, Säljes - Falkenberg (Hallands län)
Pris:    5:-
 
Av Gitte - 8 mars 2010 16:39

Har sorterat mer vykort under dagen, och tagit bilder. Måste ju visa. Ett bloppisinlägg kommer även med information om någon är intresserad av vykort.

                            

Av Gitte - 8 mars 2010 12:01

Hade skäl att djupdyka i mina vykortslådor igår. Det är så underbart med alla färger så det är absolut ett jobb jag mer än gärna fördjupar mig i, i timmatal. Älskar gammalt papper. Dessa torde vara från de första 30 åren av nittonhundratalet ungefär, lite blandade åldrar. Visst är de fina??

                    

Presentation

Translate

Mina tapeter

Facebook

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4
5
6
7
8 9 10 11 12
13
14
15 16 17
18
19 20 21
22 23 24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2010 >>>

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

barnebys

Barnebys Blogglista

Vintageguiden

SecondhandGuide.se

Bloggkartan

Jag har placerat min blogg i Långåsbloggkartan.se!

Ovido - Quiz & Flashcards