Alla inlägg under juli 2017

Av Gitte - 20 juli 2017 22:23

Sommar är lite av en röjperiod för mig, i synnerhet i år när jag dels inte pluggar och dels inte jobbar. Det blir lite mer aktuellt att röja ut lite här och där. 
Sen har jag ju hittat Konmari också som gör att jag reflekterar över att vissa saker bara inte skapar den sortens glädje att det känns som om man ska spara på det och att en aldrig kommer få god användning för dem i framtiden heller, butik ska jag ju aldrig mer ha och behöver jag ansiktsgalgar har jag ju andr att välja på (som alla är i Hokus Pokus-serien). 
Ett exempel är dessa två ansiktgalgarna: 
 


Som faktiskt ligger ute på tradera just nu och går ut på måndag kväll (den 24e Juli). 

 


De har lite mer repor än bild lyckades framvisa men inga större skavanker. Men visst är de använda och brukade och har säkert legat i en låda och skramlat några decennier. Men passa på. Inte helt lätta at hitta, säger jag som har letat efter Sabine i HokusPokusserien länge nu utan framgång. 

Inför hösten har jag kommit in på socialrätten så det blir minst en termin skola till. Sen får jag väl bestämma mig för om det är dags att knyta säcken och nöja sig med drygt 300 hp eller om jag ska fortsätta lite till. Men det ger sig, bara jag kommer på vad jag ska göra när jag blir stor. 

Nedan en liten photoshoplek när jag inte hittade en collagefunktion utan download. Nu har jag i alla fall med youtubens hjälp kommit fram till hur man skapar egna collage från scratch. Får leka lite till med det vad det lider för även om det tog tid var det faktiskt roligt. Nej, nedertext är inte centrerad. Och nedre bollen skulle nog varit spegelvänd och upp och ner, men tålamodet tog slut till sist.


 

Av Gitte - 3 juli 2017 22:34

 

Det har varit en väldigt lång vinter i år måste jag säga. Som i väldigt väldigt lång och den tog liksom inte slut förräns häromdagen, dvs, nu, mitt i hösten som råder nu (här tänker jag på väder och inte årstid). 

Jag började ju plugga på webbredaktörsprogrammet för sådär en snart tre år sedan. Jag skulle göra klart två, och är NÄSTAN klar, jag ska bara beta av några poäng i javaskcript. Att koda är inte och kommer inte bli min grej. Det räcker att jag tänker att jag ska börja gå och läsa och göra codeacademy-stegen så har jag mest lust att gå lägga mig. Då jag förra våren fick en släng av dubbelseende så gav jag upp allt vad distansstudier via internet heter ett tag, och kastade mig in på mammas gata där jag känner mig trygg. Först körde jag lite försiktigt med en kurs i handikappvetenskap, mest för att datera upp gammal kunskap eftersom läget har förändrats ganska mycket de senaste åren, och läste då "Diagnosticering och kategorisering" och sen tog jag C-nivå i sociologi i vår.

Och här är den. Äntligen klar och på väg upp på diva inom det närmaste.

 


Har iofs sökt lite andra kurser i höst men nu börjar det bli dags att banka in lite nuffror och duttar och slash och backslash och försöka förstå vad det är som ska göras... det är inte riktigt den sortens logik som ligger för mig, men skam den som ger sig. 


Men det här betyder förstås att massa annat blivit liggande.  Länge. Som i mycket mycket mycket länge och företaget har under studieåren gått på halvfart. Nu när skolan närmar sig slut för gott (eller ja, det ska jag väl inte säga, ett par planer finns som inkluderar skola) så börjar det bli dags att fundera på att a: antingen satsa på att vara företagare på heltid och på allvar, eller b: lägga ner det och göra något annat av mitt liv. Jag får ju trots allt tänka på att jag inte har såå långt kvar till pensionen vid det här laget. 

Men jag får se vad det blir. Än så länge har jag lite (eller mycket) tapeter och knappar kvar, så välkommen in och ta en kik i min traderabutik. 

 

Presentation

Translate

Mina tapeter

Facebook

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2017 >>>

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

barnebys

Barnebys Blogglista

Vintageguiden

SecondhandGuide.se

Bloggkartan

Jag har placerat min blogg i Långåsbloggkartan.se!

Skapa flashcards