Alla inlägg under juni 2011

Bloppis-annons
Av Gitte - 9 juni 2011 10:36

 

Tygspill eller provbitar från 60-70-talet från konfektionsfabrik.

99:- per 500 gram.

Det är blandade kvaliteter och mönster och färger och de kan inte väljas bitvis. Vid beställning gör jag en blandning och mailar exempelbilder där man förmodligen inte kommer att se alla tygstumpar som ingår.

De är SMÅ. Allt från 20*20-50*60 och däromkring eller däremellan.

Jag sorterar grovt, tar bort sådant som är mindre roligt enligt min egen bedömning.


Bilderna nedan är exempel från loter som redan är skickade och sålda.

Porto tillkommer, kan skicka med antingen Schenker eller Posten.

                                       


Hobby & Samlarprylar, Säljes - Falkenberg (Hallands län)
Pris:    99:-
 
Av Gitte - 9 juni 2011 10:07

  


Jag deltog i en utlottning hos Joanna för ett litet tag sedan av produkter från SB12. Det var inte dumt för det visade sig att jag skulle få ovanstående paket på posten. Stort TACK för detta!


Det är nämligen så att jag som jag skrivit tidigare slutade röka vid nyår efter 24 år som notorisk rökare och misslyckad ickeslutarrökare. Den här gången har jag lyckats långt över mina egna vildaste förhoppningar. De ynka blossen jag har smakat sedan jag slutade har INTE varit goda, utan bara dumma och onödiga och oerhört riskfyllda. Hade de nu varit hälften så lustfyllda som jag minns min rökning så hade det ju lätt varit kört. Man skall bestämma sig för att ALDRIG ta ett endaste bloss igen, tror jag.


Men.

Jag lider stort av att känna röksmak och röksug även nästan ett halvår efter rökstoppet. Jag känner hur jag luktar rök än mellan varven. Det är INTE roligt. Och det är just den där avdunstningssmaken som hjärnan har översatt till "jag är röksugen, nu var det länge sedan förra blosset" när man röker. Någon sorts signal och rökketos på något sätt... och den har jag kvar. Ja, jag förstår mentalt att tjärpåfyllning som varat i 24 år inte ger sig med en gång. Mina lungor är nog rejält inrökta vid det här läget och det lär nog ta många år innan jag kan känna att jag är så avgiftad jag kan bli någonsin igen. Man kan nog aldrig göra rökningen ogjord utan det har man med sig för evigt. Men jag avskyr verkligen när min hjärna signalerar: "nu är du röksugen, nu är du röksugen" och man samtidigt känner SMAKEN av de samlade blossen man har tagit under sin livstid nerifrån lungorna. Det är fan inte snällt. Halstablett i massor kan inte beröva det på något sätt, utan så fort den är slut kommer smaken igen och ibland tränger sig smaken även emellan och fram trots aldrig så mycket lakrits eller mint i truten. Det är sååå enerverande. Irriterande. Tärande. Nedbrytande. Jag har nog inte ord nog för att beskriva det här tillståndet som är en överraskning för mig, för rent kroppsligt är jag så avgiftad jag kan bli. Jag har ju hoppat över allt vad nikotinpreparat heter.


Men inte att jag har kommit mig för att testa SB12, fast de står vid alla kassor på mitt coop. Jag går förbi dem flera gånger i veckan.

Men igår testade jag tuggummit och halstabletten, till de flytande varorna har jag inte kommit ännu.

Tuggummit var sådär.

Eller Njaeää. Inte min grej.

Men halstabletterna är himmelska!

Smakar gott. Gillar det där pulvriga som finns inuti.

Men ALLRA BÄST!! *trumvirvel*.

Är att jag är av med allt vad skitsmak i nikotinavgasväg i flera timmar efter en tablett. Inga tolv. Men flera!

Jag kommer bli addickt av dessa. Går de att överdosera??


Skall testa det flytande när halstabletterna är slut!

Bloppis-annons
Av Gitte - 2 juni 2011 17:58

 

100 st 1,1 cm GAMLA pärlemorknappar, 2-håls

75:- inkl frakt.


Söker du andra storlekar etc, så finns det flera antal varianter av gamla pärlemorknappar från tidigare nittonhundratal. Med eller utan slipad kant, olika backs, olika storlekar och olika utföranden i pärlemoren. Bara hör av er i så fall. Bra mängdrabatt på alla varianter.

Hobby & Samlarprylar, Säljes - Falkenberg (Hallands län)
Pris:    75:-
 
Av Gitte - 1 juni 2011 14:25

 

Den frågan ställer jag på min sida på facebook. Faktiskt flera som har svarat. Det är bara en som hittills har svarat att ja, det måste de! Lite kul om fler känner för att blanda lite färger huller som buller.

Av det skälet har jag gjort två knapp-loter enligt bilderna som jag har kastat upp på min sida på facebook.

Ingen av knapparna ligger ute var för sig, är det någon man vill ha flera av, så är det bara att hojta till!

 

Presentation

Translate

Mina tapeter

Facebook

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2011 >>>

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

barnebys

Barnebys Blogglista

Vintageguiden

SecondhandGuide.se

Bloggkartan

Jag har placerat min blogg i Långåsbloggkartan.se!

Skapa flashcards