Direktlänk till inlägg 28 mars 2009

Blir det tapetserat idag? Rullgardin och Rent hus

Av Gitte - 28 mars 2009 13:40

Den stora frågan för dagen är; blir det en fondtapet uppsatt idag? Jag är mycket nyfiken på svaret själv. Det är ingen stor yta så det borde gå att få till rätt så snabbt bara vi hittar alla tapetseringsgrunkor. Insåg att jag lånat ut min sista fling-tapetklisterförpackning så sambon är och införskaffar en sådan. Håller verkligen alla tummar och vågar mig på att visa en före-bild. Förhoppningsvis kan ni se en "nytapetserad"bild senare ikväll.


Min rullgardin som jag utgår lite ifrån visar jag här. Visst är den läcker? Gillar den skarpt! Men nu var ju frågan om jag skulle strunta i att vara färgenlig och harmoniera med den eller om jag skall blanda så mycket att det inte gör något att jag inte har grönt och gult överallt. Det är nästa stora fråga, tror dock att fondtapeten bredvid kommer att gå i gult.


Har just sett Rent hus. Jag vet inte vad jag skall säga efter veckans program. Hon var så goo damen och jag förstår verkligen hur hon tänker och känner när hon sparar in absurdum, och lägger på hög istället för att skicka på dumpen. Hon får min stora förståelse, inte tu tal om saken. Jag blir inte ens skrämd av alla bakterier eller pälsängrar, saker går faktiskt att sanera och jag undrar verkligen vilka rariteter de måste ha slängt under det arbetets gång.

Varför kan de inte skicka in en ex antikhandlare/retroaffärsinnehavare i en sådan lägenhet INNAN de börjar slänga hej villt? Jag anar nästan att de har slängt porslin etc värda ett tiotusentalskronor helt utan tanke på vad dessa pengar faktiskt hade kunnat innebära för damen. Tänk om de istället för att bara slänga i container (tack och lov för sopsortering) hade haft någon tjomme som gick igenom och värderade för ex inköp eller för bedömning för att sälja på kommission och en tjomme som samtidigt satt och avvyttrade på tradera? Det hade kunnat bli en stor sport att samtidigt se vad lite av det kasserade/bortsorterade hade kunnat innebära i pengar som man kan göra annat för än att köpa på sig nya grunkor man ändå inte använder. Jag tycker att de hade kunnat tänka lite längre än vad de verkar göra. Jag menar, de sanerar ju ändå allt som används efter städningen, eller hur? Varför då inte åtminstone sanera det som är värdefullt/eftertraktat och åtminstone ställa till en loppis med när de ändå håller på.


Men nåja, nu var det min egen röra jag skulle koncentrera mig på. Och om det blir tapetserat idag eller ej...

 
 
Ingen bild

Kaisa

28 mars 2009 16:42

Ang Rent Hus, så tro det eller ej men håller med om allt de slängde. Tycker det känns liiiite väl onödigt att slänga allt. De slänger ju allt ofta med i nåt renoverings program de haft på 3:an fast där fick de ju pengar för varje kilo de slängde som gick till renoveringen o nya möbler. Men det hade vart bättre o antingen ordnat en loppis eller skänkt det till nån förening som hade kunnat få nytta av pengarna som till typ hemlösa eller nånting bra istället för att bara slänga det på tippen
.

 
Liina

Liina

29 mars 2009 17:15

Ha. Tänkte precis samma sak. Inte riktigt lika svårt att se på som tex från Koja till Slott där de slänger fina saker i bra skick tex. Men jag tänkte också på allt porslin... I Den enghelska versionen sparar de och försöker sälja grejer. Bättre!

http://lee-nah.blogspot.com

 
Liina

Liina

29 mars 2009 17:16

Och förresten. Rullgardinen är JÄTTEFIN =)

http://lee-nah.blogspot.com

 
elaina

elaina

31 mars 2009 22:54

Instämmer med föregående talare...
=o)

http://www.elaina.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Gitte - 7 oktober 2022 08:44

    Jag ska börja med att berätta att jag roade mig med att lägga upp lite kuliga julkort på Tradera igår. Vespan hittar du här. Men de verkar rulla ganska fort. Jag la upp några fler varianter av dessa och julkort av Britt-Lis Erlandsson men ni...

Av Gitte - 5 oktober 2022 13:33


    Det låter helt otroligt men det är faktiskt sant. Du hittar den här.  Jag ska från början säga tydligt att det INTE är min förtjänst och att jag hoppas inte att det är uppfattas som ett "skrytinlägg" (jag föraktar självhävdelse och försöker ...

Av Gitte - 5 oktober 2022 11:15


Jag avslutade mitt telefonsamtal och gick ut för att ta ett bloss. Där satt dottern och drack kaffe i vår paviljong. Det är nu inte i sig någon märklig företeelse för hon bor i fastigheten bredvid så vi råkas ofta under paviljongen som vi inte packat...

Av Gitte - 4 oktober 2022 12:58


 Just nu tror jag att det händer massor av spännande och framförallt oroväckande saker gällande vår konsumtion och att vi mycket snart kommer att få se mycket avgörande effekter av både de senaste och de kommande veckorna.  Stora fördelar är väl i...

Av Gitte - 3 oktober 2022 10:57


    Gick och la mig igår med massa goda intentioner. Nu skulle jag minsann bli bättre på att tänka positivt även om världen ramlar runtomkring. Ja, du har nog förstått att jag är en sån som läser nyheter flera gånger om dagen med stor förfäran o...

Presentation

Translate

Mina tapeter

Facebook

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26 27 28 29
30 31
<<<
Mars 2009 >>>

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

barnebys

Barnebys Blogglista

Vintageguiden

SecondhandGuide.se

Bloggkartan

Jag har placerat min blogg i Långåsbloggkartan.se!

Ovido - Quiz & Flashcards