Direktlänk till inlägg 24 januari 2010

Positiv stress!

Av Gitte - 24 januari 2010 12:21

Vi grejjar och fejjar, byter platser och delar upp i lokalen för fullt. Och min hjärna är fullständigt tom, på allt annat än det just nu.

Igår var det knappdisken som tömdes och knapparna sorterades upp på annan plats. Jag hade räknat med att platsen var stor nog men just nu inser jag att knapparna från de två damekiperingarna och lanthandeln fick plats men jag har knappt rört dem från syfabriken än som ligger nedpackade. Behöver nog hitta mig ett par hundra glasburkar inser jag...attans, varför behöver man alltid sånt som man har gjort sig av med? Hade skåpvis fullt med urdiskade burkar med lock. "kommer jag aldrig behöva" och nej, det har jag inte gjort heller. Förräns nu!


Vi har väl haft vår första situation nu i gemensam lokal, inte för att det har blivit så mycket av det. Men vi får nog prata om att inte köra egna race och bara fatta beslut om sånt som rör lokalens utseende eller funktioner framöver utan dialog eller att vara överens. Fast jag gillar att verka med någon som har jävlaranamma och driv. Så länge jag inte blir överkörd. Eller KÄNNER mig överkörd.


Vidare så har jag för ett litet tag sedan hittat ett litet lager tyger till lampskärmar, gamla sådana. "De ser roliga ut- vad kostar de, jag tar med dem nästa gång" Det fanns även en låda band till lampstommar, ni vet sådana som man surrar på trådkroppen. De ingick i priset. Nu vaknade jag häromdagen och insåg att det även medföljde ungefär 100 stycken trådlampkroppar med i diverse olika storlekar. Ehm. Jag kommer få ta med ett släp. En lång resa blir visst ännu längre med släp... åtminstone tar den längre tid. Nåja. Allt för konsten, eller hur? Jag hoppas att det står massor av människor och behöver just gamla lamptrådkroppar till lampskärmar... annars får jag fylla mitt magasin lite till. *skratt*. Thats life!


Men som sagt, jag är lite oregelbunden på bloggen, men jag har inte försvunnit. Rätt vad det är så är vi färdiga för gott och kan visa massor av bilder på det som växer fram!

Ha en skön söndag!


 
 
Wanja, Wanjas Vardagsrum/Varjehanda

Wanja, Wanjas Vardagsrum/Varjehanda

24 januari 2010 14:30

Gitte! Lampskärmsstommar efterlyste jag för typ ett år sedan, jag är fortfarande intresserad :) Dock lite beroende på vilken modell det är, jag är i första hand på jakt efter sådana till golvlampor.

http://wanjasvarjehanda.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Gitte - 7 oktober 2022 08:44

    Jag ska börja med att berätta att jag roade mig med att lägga upp lite kuliga julkort på Tradera igår. Vespan hittar du här. Men de verkar rulla ganska fort. Jag la upp några fler varianter av dessa och julkort av Britt-Lis Erlandsson men ni...

Av Gitte - 5 oktober 2022 13:33


    Det låter helt otroligt men det är faktiskt sant. Du hittar den här.  Jag ska från början säga tydligt att det INTE är min förtjänst och att jag hoppas inte att det är uppfattas som ett "skrytinlägg" (jag föraktar självhävdelse och försöker ...

Av Gitte - 5 oktober 2022 11:15


Jag avslutade mitt telefonsamtal och gick ut för att ta ett bloss. Där satt dottern och drack kaffe i vår paviljong. Det är nu inte i sig någon märklig företeelse för hon bor i fastigheten bredvid så vi råkas ofta under paviljongen som vi inte packat...

Av Gitte - 4 oktober 2022 12:58


 Just nu tror jag att det händer massor av spännande och framförallt oroväckande saker gällande vår konsumtion och att vi mycket snart kommer att få se mycket avgörande effekter av både de senaste och de kommande veckorna.  Stora fördelar är väl i...

Av Gitte - 3 oktober 2022 10:57


    Gick och la mig igår med massa goda intentioner. Nu skulle jag minsann bli bättre på att tänka positivt även om världen ramlar runtomkring. Ja, du har nog förstått att jag är en sån som läser nyheter flera gånger om dagen med stor förfäran o...

Presentation

Translate

Mina tapeter

Facebook

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6 7 8
9
10
11 12 13
14
15
16
17
18
19 20 21
22
23
24
25 26 27 28 29
30
31
<<< Januari 2010 >>>

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

barnebys

Barnebys Blogglista

Vintageguiden

SecondhandGuide.se

Bloggkartan

Jag har placerat min blogg i Långåsbloggkartan.se!

Ovido - Quiz & Flashcards