Direktlänk till inlägg 17 september 2009

Intet är som väntans tider....

Av Gitte - 17 september 2009 22:39

Gaah. Jag är en mycket otålig människa som blir helt apatisk av att vänta. Ytterligare en av mina absoluta bottenegenskaper. Usch, varför sitter jag här på min blogg och erkänner så mycket dumt helt offentligt, egentligen? Snälla, någon som vet ifall det finns en sinnesundersökning som man kan beställa via postorder så säg till för jag behöver nog en sådan.


I vilket fall som helst. Jag gillar när saker händer, dvs, positiva saker. Förstås.

Jag gillar inte när INGENTING händer, för jag blir fullständigt apatisk.

Inte får jag till att göra allt det där som ligger och väntar på mig, om det är mindre inspirerande uppgifter utan jag blir rätt och slätt apatisk. Allt eller inget, liksom. När jag har ett flow gör jag mindre inspirerande uppgifter på en kaffepaus bara för att jag är igång, men när jag väntar så kan inget få mig att röra mig ur fläcken i stort sett.


Det har nu gått ett par veckors tid och jag väntar hela tiden på NYA saker.

*Imorgon skall jag till tandläkarn och för ungefär en halvtimma sedan när tanken slog mig så byttes min förväntan mot detta suspekta event ut till min sedvanliga tandläkarångest. Usch, måste nog tänka på annat tills det är dags.

*Vidare har min sambo varit en otroligt hjälpsam bekant, de senaste veckorna och fram till förra helgen, då eventet blev i stort sett klart och det skulle gå att börja på nästa projekt, nämligen min sista avdelning i lokalen innan den är klar. Då blev han tokförkyld, lagom tills han blev tillgänglig för mig. Ikväll verkar han dock vara någotsånär på bättringsvägen, men vi får se hur många dagar det nu kan ta. Snart tänker jag åberopa hans uppmärksamhet igen =)!

*Jag har nog aldrig fått så många tapetförfrågningar någonsin som de senaste dagarna. Just nu sitter jag och väntar och undrar om någon vill gå vidare med en beställning den närmaste veckan. Det är förstås bara otroligt spännande att se an, men en väntan på att något händer, det med.

*jag väntar också på en tapet som skall användas som fond i min lokal. Kan komma imorgon. Den ser jag fram emot, speciellt då jag tror att den utgör ett aldeles ypperligt parmotiv till den jag redan har avsett till främre delen. En sjuttiotalare förstås.


Sen har jag lite blandat smått och gott som jag också går runt och väntar på, så jag kan lätt säga att de senaste två veckorna har inneburit otroligt mycket märkliga väntor av olika de slag.

Nu vill jag ha lite action i mitt liv igen. Lite pang-pang och biljakter, och heta tapeter uppsatta på olika väggar.



 
 
Ingen bild

Persil,ja

18 september 2009 06:54

Samma här. Hatar att vänta. Det har dock fört det goda med sig att jag sällan väntar på hjälp utan reder mig själv. Att upptäcka hur oändligt mycket man klarar själv utan hjälp är en skön känsla. Men det kanske är irriterande för de som ville hjälpa till. När de kommer har man redan hunnit göra klart...
Jobbigt att vänta på sånt man inte kan påverka though!

 
Tant Grön

Tant Grön

18 september 2009 11:21

Så där är jag med. När jag är mitt upp i det du kallar för flow, så kan jag bara fortsätta, men när jag väl slutat är det svårt att komma igång igen.

Jag började med projekt "Storgulligansfödelsedagspressent" innan jag blev sjuk och det är först nu som jag känner mig tillräckligt okej i kroppen för att fortsätta och nu börjar det bli stressigt, hon fyller på torsdag. Jag började tidigt just för att jag skulle slippa stressen, men, men, livet händer och det kan man inte göra något åt. Det ska iaf bli jätte skönt att komma igång igen :-)

Ha en bra dag.

http://valkommenhemtilltantgron.bloggagratis.se

 
Helena

Helena

18 september 2009 13:09

Själv har jag VÄNTAT på att kunna sätta upp tapeterna jag köpte av dig. Idag har jag inköpt attiraljer till detta så nu vet jag vad jag ska ta mig för i helgen;-)
Kramar från Helena

http://www.retro.tokig.blogspot.com

 
Ingen bild

tant Annika

18 september 2009 17:15

Ett litet boktips medan du vänta:
"Tio tankar om tid" av Bodil Jönsson.
Den har några år på nacken nu så du har kanske redan läst den.
Om inte, köp eller låna den! Det är den värd. :-)

 
Gitte

Gitte

18 september 2009 19:02

=) Tack till er alla!
Tant Annika: jag har boken men har inte ens öppnat den, men det kommer. Tror den hamnade i min "måste läsa hög" när vi packade upp böcker. Har tänkt läsa den så många gånger men det har aldrig blivit tid... jag vann faktiskt den boken i en tävling en gång, i samband med att den just kommit eller var på väg att komma ut. Uppgiften var något i stil med hur man diskponerar tid eller vilket förhållande man har till tid? Jag beskrev min hopplöshet ganska som den var, och tänk? Ett par veckor senare låg den i min brevlåda. Förstår inte varför?? *skratt*. Tid är ett särskilt kapitel för mig, vare sig jag skall med bussen eller passa en tandläkartid *huvva!* eller få till alla dagens rutiner i en storfamilj.

http://www.bortbytingen.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

tant Annika

18 september 2009 19:32

Tänk att där är fler än jag som tycker att du ska läsa den. ;-)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Gitte - 7 oktober 2022 08:44

    Jag ska börja med att berätta att jag roade mig med att lägga upp lite kuliga julkort på Tradera igår. Vespan hittar du här. Men de verkar rulla ganska fort. Jag la upp några fler varianter av dessa och julkort av Britt-Lis Erlandsson men ni...

Av Gitte - 5 oktober 2022 13:33


    Det låter helt otroligt men det är faktiskt sant. Du hittar den här.  Jag ska från början säga tydligt att det INTE är min förtjänst och att jag hoppas inte att det är uppfattas som ett "skrytinlägg" (jag föraktar självhävdelse och försöker ...

Av Gitte - 5 oktober 2022 11:15


Jag avslutade mitt telefonsamtal och gick ut för att ta ett bloss. Där satt dottern och drack kaffe i vår paviljong. Det är nu inte i sig någon märklig företeelse för hon bor i fastigheten bredvid så vi råkas ofta under paviljongen som vi inte packat...

Av Gitte - 4 oktober 2022 12:58


 Just nu tror jag att det händer massor av spännande och framförallt oroväckande saker gällande vår konsumtion och att vi mycket snart kommer att få se mycket avgörande effekter av både de senaste och de kommande veckorna.  Stora fördelar är väl i...

Av Gitte - 3 oktober 2022 10:57


    Gick och la mig igår med massa goda intentioner. Nu skulle jag minsann bli bättre på att tänka positivt även om världen ramlar runtomkring. Ja, du har nog förstått att jag är en sån som läser nyheter flera gånger om dagen med stor förfäran o...

Presentation

Translate

Mina tapeter

Facebook

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10
11
12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25
26
27
28 29 30
<<< September 2009 >>>

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

barnebys

Barnebys Blogglista

Vintageguiden

SecondhandGuide.se

Bloggkartan

Jag har placerat min blogg i Långåsbloggkartan.se!

Ovido - Quiz & Flashcards