Alla inlägg den 28 augusti 2009

Av Gitte - 28 augusti 2009 10:52

Erika gör nedslag i bloggvärlden, och jag kommer att följa Cherryvintage med brinnande nyfikenhet. Missa inte berättelsen om ett oväntat fynd, ett helt porslinshav mitt ute i ingenting. Bilden är ärligt stulen från hennes blogg. (Eller ärligt och ärligt, så ärligt det nu kan bli när man tar något olovandes... ;) ). Kan ni tänka er upplevelsen av att få lov att gå bland porslinsskärvorna och sortera fram hela och intakta fina koppar? Vet att hon hittade en hel del kul mitt i kaoset för en ringa spottstyver, men tror att själva upplevelsen var det som gav den största kicken i sig!

Vet inte om jag skall kalla förödelsen för en upplevelse egentligen för nog är det allt ganska tragiskt att man dumpar porslin såhär... så lite vemodig blir jag. Nedgrävt? Men kommande arkeologer lär få några timmars jobb i varje fall. Men tänk så fina mosaikbord, och hela serviser som borde gå att vaska fram här... *suck*.


Nu råkar jag förstås sitta på lite backsideinformation om Erikas samlingar och kan viska om att resväskor (eller väskor överhuvudtaget), korsetter och lite annat smått och vardagsgott ligger henne extra varmt om hjärtat. Så jag har en god förhoppning om många kommande roliga lästimmar. Erika, jag har hög förväntan på att du återkommer regelbundet och att du delar med dig av många av de bilder som jag redan har sett. ÄVEN om du förstås kommer att lägga in nytt, så glöm inte alla de skatter du redan har väntandes i din burk. Jag tror absolut att det finns fler retroinspektors som gärna vill se!


Presentation

Translate

Mina tapeter

Facebook

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

barnebys

Barnebys Blogglista

Vintageguiden

SecondhandGuide.se

Bloggkartan

Jag har placerat min blogg i Långåsbloggkartan.se!

Skapa flashcards