Direktlänk till inlägg 17 mars 2014

har fastnat för lampor med glasprismor

Av Gitte - 17 mars 2014 19:34

 

Just nu är jag kvar mellan två arbetsrum.
Mina tapeter och packgrejjer är på övervåningen.
Högar med kartonger och knappar och dekorband är på nedervåningen.
Datorn har ingen fast plats utan jag hoppar mellan rummen beroende på vad jag gör.
Varje kväll när jag stänger igen dörren på nedervåningsrummet så tänker jag:
"imorgon skall jag fanken göra ett ryck så jag blir klar någon gång".
Sen glömmer jag den tanken när jag går upp för "jag skall bara".... de e jag och Alfons Åberg, typ.

Men nu har jag i varje fall äntligen fått upp en taklampa på övervåningen så jag är inte lika beroende av dagsljus. Det skulle kunna låta som om jag inte har några lampor men så kanske inte riktigt är fallet. Det är bara det att det anda tjugotalet taklampor hänger på en list på väggen uppe i övervåningsrummet. Jag fick välja länge innan jag kom fram till vilken jag skulle sätta upp. Men när det väl var bestämt så glömde jag ärligt talat att damma av den först, så det får jag ju göra endera dagen. Lite typiskt  mig. Först händer ingenting, sen ingenting och därefter ingenting men sen hinner jag inte ens göra elementära som att torka av först innan det är där det skall. Men från att ha dissat lampor med glasprismor har jag börjat se dem på ett litet annat sätt det sista. Den jag har satt upp vet jag ingenting om, den är inte märkt. Men den har något annat jag gillar och det är att det är en strut-modell upptill...

Nu har jag lite kvällsbestyr att göra innan jag kan slå mig till ro med att fylla på traderalistan mer, kom inte så långt jag skulle med det heller, fast att jag bara skulle göra pappersjobb, för sen var jag ju tvungen att packa beställningar först ochså och sen kom det ett par beställningar till och sen skulle hundarna ut igen och sen skulle jag skicka det som var packat och sen... rann klockan iväg. Jag skulle ju bara...

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Gitte - 7 oktober 2022 08:44

    Jag ska börja med att berätta att jag roade mig med att lägga upp lite kuliga julkort på Tradera igår. Vespan hittar du här. Men de verkar rulla ganska fort. Jag la upp några fler varianter av dessa och julkort av Britt-Lis Erlandsson men ni...

Av Gitte - 5 oktober 2022 13:33


    Det låter helt otroligt men det är faktiskt sant. Du hittar den här.  Jag ska från början säga tydligt att det INTE är min förtjänst och att jag hoppas inte att det är uppfattas som ett "skrytinlägg" (jag föraktar självhävdelse och försöker ...

Av Gitte - 5 oktober 2022 11:15


Jag avslutade mitt telefonsamtal och gick ut för att ta ett bloss. Där satt dottern och drack kaffe i vår paviljong. Det är nu inte i sig någon märklig företeelse för hon bor i fastigheten bredvid så vi råkas ofta under paviljongen som vi inte packat...

Av Gitte - 4 oktober 2022 12:58


 Just nu tror jag att det händer massor av spännande och framförallt oroväckande saker gällande vår konsumtion och att vi mycket snart kommer att få se mycket avgörande effekter av både de senaste och de kommande veckorna.  Stora fördelar är väl i...

Av Gitte - 3 oktober 2022 10:57


    Gick och la mig igår med massa goda intentioner. Nu skulle jag minsann bli bättre på att tänka positivt även om världen ramlar runtomkring. Ja, du har nog förstått att jag är en sån som läser nyheter flera gånger om dagen med stor förfäran o...

Presentation

Translate

Mina tapeter

Facebook

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5 6 7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2014 >>>

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

barnebys

Barnebys Blogglista

Vintageguiden

SecondhandGuide.se

Bloggkartan

Jag har placerat min blogg i Långåsbloggkartan.se!

Ovido - Quiz & Flashcards