Alla inlägg den 1 mars 2014

Av Gitte - 1 mars 2014 15:58

 
Jag är tudelad till vädret vi har nu i vinter. Altså. Det ÄR vinter om vi tittar på almenackan. Men redan i februari har scillan börjat blomma, lökarna ploppar upp och snödropparna står som spön i backen, solen tittar fram mellan grå regnskurarna och vädret är förvillande mycket bätte NU än det många gånger varit i april? Skall vi få mer vinter i år eller skall den här våren få fortsätta till sommaren löser av den? Det är en spännande tid vi lever i.
Men jag har försökt att ta lite tillvara på de trivsamma plusgraderna genom att ta ett par täta tittar i mitt lager. Tar sats för att göra ett lite större sorteringsjobb i vår på ett lass tapeter jag bara har stuvat in en gång i tidernas begynnelse.
Passade på att fota torson ovan som kommer från en gammal lanthandel. Faktist en liten rest från samma lanthandel som min köpmansdik härstammar ifrån.
Den är i ett eländigt skick.
Gipsytan är totalt krackelerad. Den var sådan när den kom till mig. Pinnen är rostig. Troligtvis är den från de allra första decennierna av lanthandelns historia som började 1903. Men något får mig hela tiden att tänka, att Nej, trots skick så skall den inte skickas på dumpen. Och nej, inte heller säljas som shabby chic utan den får stå kvar i sitt hörn vid sidan av Perikles-planschen (som är en originalplansch som tillhör lanthandeln där jag hyr mitt lager). Det som anas mellan planschen och torson är en gammal hållare till presentpapper, och det är på den jag förvarar mitt kraftpapper. Den är himla smidig. Mata fram den pappersmängden som behövs, sen är det bara att dra av, och den tar absolut ingen plats där den sitter på väggen bakom dörren ut till butiksdelen.

I övrigt strider jag med en utdragen datakrasch. Snart nog har jag väl rätat ut de tekniska frågetecknen, men jag sörjer absolut alla mina bilder.
Backup, vad är väl det?

Presentation

Translate

Mina tapeter

Facebook

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5 6 7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2014 >>>

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

barnebys

Barnebys Blogglista

Vintageguiden

SecondhandGuide.se

Bloggkartan

Jag har placerat min blogg i Långåsbloggkartan.se!

Skapa flashcards