Alla inlägg den 28 januari 2014

Av Gitte - 28 januari 2014 15:26

 
Det är något visst med årstiden nu. Altså, jag vet att det är snö och elände ute, att blåsten biter i kinderna och att låren känns som isbitar utan liv efter en den kortaste promenad ( i varje fall om man som jag alltid tänker på hösten att jag skall ladda med långkalsonger men sen inte använder dem när det väl kommer till kritan. ). Men det händer något nu.
Fröer börjar komma upp i butiker.
Åtminstone jag börjar ana påsken i horisonten och funderar på om inte det är dags att leta upp lite klänningar och vårplagg. Bäst att vara ute i god tid menar jag.
 
Klänningarna på bild är två stycken klockade barnklänningar från 50-60tal. Söta så örsnibbarna krullar sig. Frågan är bara var tusan jag la dem.

Fåglarna kvittrade ikapp i morse när jag gick upp. Bara en sån sak. Snart grönskar det igen. Yippie, det värsta av vintern är över, vi går snart in i februari sen kommer den härliga sommaren oss till mötes. På sätt och vis gillar jag tiden "strax före vår" minst lika mycket som våren, för allt ligger framför oss. När våren väl är här är den snabbt överstökad och vi går mot sommar och sen är det höst.

Hm. Någonting säger mig att jag är årstidspessimist, dvs jag älskar våren mer än alla de andra årstiderna men när den väl närmar sig tar jag ut den kommande hösten i förskott. Jag borde nog ta och fundera lite över det där...
Vilken är din favoritårstid?

Presentation

Translate

Mina tapeter

Facebook

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23 24
25
26
27 28 29
30
31
<<< Januari 2014 >>>

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

barnebys

Barnebys Blogglista

Vintageguiden

SecondhandGuide.se

Bloggkartan

Jag har placerat min blogg i Långåsbloggkartan.se!

Skapa flashcards