Direktlänk till inlägg 18 november 2011

Min förkylning avtar så sakteliga...

Av Gitte - 18 november 2011 10:31

  Jag var med dottern på vårdcentralen häromdagen. När hon gick in så väntade jag kvar i väntrummet medan hon var inne hos läkare. Medan jag satt där kom det en ung flicka megajätteförkyld.

-Nej! Tänkte jag.

-Vik hädan alla förkylningsbakterier, jag har inte tid! Vädjade jag.

Förgäves.


Altså; man skall inte åka in till en vårdcentral och sätta sig frisk i väntrummet. Man kommer nämligen inte därifrån i samma skick.

Det erfor jag ett par timmar senare.

Så i förrgår kväll så kapitulerade jag inför faktum.

Och kastade hela mig i bingen. Och där låg jag -nästan- kvar ihela dagen går. Fast bara nästan. Jag avhöll mig från jobb i varje fall och tog hjälp med de ynka packningar jag behövde få gjort, och jag snörvlade och hostade och flämtade för mig själv. Nätterna är värst, när man är totalt igensatt i halsen. Hurr. Men idag -redan- känner jag en livsande eller två som faktiskt dansar lite lätt innaför skalet.

Är jag redan på väg ur min förkylning? Hoppas bara att hostan i sig också viker sig snabbt. Men jag börjar se ett par arbetsuppgifter omkring mig, som behöver göras, och som jag nästan har lust att ge mig på med en gång... fast jag väntar i varje fall en dag till, sen hoppas jag inte att jag är smittsam längre... om jag inte får ett bakslag igen vill säga. Det vet man ju aldrig med förkylningar.

 

En låda med militärfärgade kepsar från artonhundrakall behöver gås igenom. Vad finns det för storlekar tro?


 

En låda skärp behöver kikas och dammas igenom, för att få skicket kontrollerat, några får nog kasseras tror jag.


Och så var det ju den här....Som jag ju visar på min första bild. Vad tror du att det här är?

 

 
 
Lena

Lena

19 november 2011 15:09

Just hostande, snorande och nysande personer borde buntas ihop i separat väntrum! Innan vi fick en till (privat)vårdcentral här, satt jag i distriktssköterskan väntrum hellre än ihop med all världens baciller!
Snabb o god bättring önskar jag dig!

http://notoriskstickare.blogspot.com

Gitte

19 november 2011 16:02

Tack Lena.

Önskar att sådan möjlighet gjordes på alla väntrum, på vårdcentraler. Eller varför inte tvådela dem, en för smittsamma åkommor och en för friskvård eller bara väntande?

 
Lena

Lena

19 november 2011 15:11

Kan det brunblommiga vara till för LP-skivor?

http://notoriskstickare.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Gitte - 7 oktober 2022 08:44

    Jag ska börja med att berätta att jag roade mig med att lägga upp lite kuliga julkort på Tradera igår. Vespan hittar du här. Men de verkar rulla ganska fort. Jag la upp några fler varianter av dessa och julkort av Britt-Lis Erlandsson men ni...

Av Gitte - 5 oktober 2022 13:33


    Det låter helt otroligt men det är faktiskt sant. Du hittar den här.  Jag ska från början säga tydligt att det INTE är min förtjänst och att jag hoppas inte att det är uppfattas som ett "skrytinlägg" (jag föraktar självhävdelse och försöker ...

Av Gitte - 5 oktober 2022 11:15


Jag avslutade mitt telefonsamtal och gick ut för att ta ett bloss. Där satt dottern och drack kaffe i vår paviljong. Det är nu inte i sig någon märklig företeelse för hon bor i fastigheten bredvid så vi råkas ofta under paviljongen som vi inte packat...

Av Gitte - 4 oktober 2022 12:58


 Just nu tror jag att det händer massor av spännande och framförallt oroväckande saker gällande vår konsumtion och att vi mycket snart kommer att få se mycket avgörande effekter av både de senaste och de kommande veckorna.  Stora fördelar är väl i...

Av Gitte - 3 oktober 2022 10:57


    Gick och la mig igår med massa goda intentioner. Nu skulle jag minsann bli bättre på att tänka positivt även om världen ramlar runtomkring. Ja, du har nog förstått att jag är en sån som läser nyheter flera gånger om dagen med stor förfäran o...

Presentation

Translate

Mina tapeter

Facebook

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18
19
20
21
22
23 24 25 26
27
28
29 30
<<< November 2011 >>>

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

barnebys

Barnebys Blogglista

Vintageguiden

SecondhandGuide.se

Bloggkartan

Jag har placerat min blogg i Långåsbloggkartan.se!

Ovido - Quiz & Flashcards