Alla inlägg den 17 november 2011

Av Gitte - 17 november 2011 21:17

 

Jag har byggt ohyggliga högar och vallar. Igen. Lite överallt. Oöverstigligt ÖVERALLT. Här ovan ser ni min kista.

I den svarta påsen är det tygstuvar. I säcken under blå-gult flagg är det garnrester. Sen kommer mitt virke som mätte ca 1 meter gånger ungefär 3 meter när jag fick ofantligt ont i armen för ett par veckor sedan. Tar snart fatt på det igen. Det är jäkligt skrymmande bara.. nåja.   

Längst upp ser ni ett par osorterade påsar med knappar. Eller grovsorterade heter det. I den blå backen är det garnrester. Under den ett par handarbetsböcker. Sen ett x-box som jag tycker vi skall förvara i en låda under tvn för att den skämmer, så man slipper ha den framme. Hm. Jag förstår inte vad familjen menar med att jag kan börja flytta mina grunkor först innan jag talar om att annat är onödigt att ha framme... ^^.


 

Mitt strykjärn står framme för att det var jätteviktigt att jag strök en hög för ett par veckor sedan. Och det gjorde jag faktiskt. Då drog jag även fram strykbrädan. Men sen kom jag på att jag hade mer som skulle strykas när jag hade tid och andan föll på... så det kom inte undan igen. Jag strök även andra omgången som laddades på. Sedan dess så hamnar allt som skall strykas "snart" på strykbrädan och den verkar aldrig hinna bli undanpackad igen, eftersom jag inte kan packa undan det när jag har strykt klart för "jag har ett par grejjer till som måste...."


Och sen kom mail från Smartsom om att bli testpilot för Wileda-golvtvättsgrunkan som ser ut som en "måste ha".

 

En sån där grunka som ser hur smidig ut som helst... och så tittade jag på almenackan och fick fullständig panik. Hjälp, det är ju för fanken snart första advent... fasen, jag har ett helt hus inklusive OTALIGA högar som måste röjas undan... och jag MÅSTE ha HELA huset genomstädat för annars går det inte att göra lussekatter och går det inte att göra lussekatter så går det inte att sätta upp adventsstjärnorna, och alla de där andra måstena som måste falla in i rätt ordning...

Meh!

Skam den som ger sig. Jag skall fasen vinna över adventsstädet detta år. Dags att sätta igång. Hörreniwileda, skicka hit en sån pronto, tack?

Presentation

Translate

Mina tapeter

Facebook

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18
19
20
21
22
23 24 25 26
27
28
29 30
<<< November 2011 >>>

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

barnebys

Barnebys Blogglista

Vintageguiden

SecondhandGuide.se

Bloggkartan

Jag har placerat min blogg i Långåsbloggkartan.se!

Ovido - Quiz & Flashcards