Alla inlägg den 20 april 2011

Av Gitte - 20 april 2011 15:19

Någon kanske minns att jag höll på med en rumsrokad för ett litet tag sedan. Dottern som ju skulle nedkomma med en liten behövde vårt sovrum på nedervåningen. Altså. Att få ett besked som innebär att man har ungefär två månader på sig att styra om sin vardag rätt rejält kräver sin man. Eller kvinna. Eller familj.


I vårt fall fick vi stuva om fyra rum för att få en vardag som funkade för oss alla utifrån de skiftande utifrån de angelägenhetsgrader av behov som uppstod... vi är nästan klara. Inte riiiktigt men det tar sig. Och förra veckan hade jag ÄNTLIGEN fått FÄRDIGT på mitt arbetsrum så att jag bara skulle ha upp ett par hyllor till så var mitt rum klart. Och det var JÄTTEFINT här i tisdags. Fanns inte ett dammkorn. Inte en grunka låg fel. Hela golvet var helt tomt.

Och sen envisades min dotter med att få barn.


Nu ser mitt rum ut såhär.

För att ni verkligen skall förstå vidden av förfallet så skall ni få röran från en vinkel till.

  


Här har jag gått och lovat mig själv att varje gång jag plockar fram något så skall jag stoppa tillbaka det efter mig direkt.

Det har jag gjort. Jag har varit jätteduktig.

Till i måndags denna veckan, när jag började försöka komma ikapp flera dagars packningar av beställningar.

Och så blev det sådär.


Så lätt var det att sabotera ordning. Fjärilseffekten slog till. En liten liten förändring i initialbeteendet gav en oförutsägbar effekt...

De flesta anekdoter har en sensmoral, så har förstås även den här. Sensmoralen måste ju bli; VILL NI INTE HA DET STÖKIGT PÅ ERA ARBETSRUM SÅ SE TILL ATT ERA UNGAR LÅTER BLI ATT HA SEX!! Eller hur???


Ps, Om några timmar så hoppas jag att jag kan ta foto på ett HELT rent och färdigstädat golv...

Presentation

Translate

Mina tapeter

Facebook

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27 28 29
30
<<< April 2011 >>>

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

barnebys

Barnebys Blogglista

Vintageguiden

SecondhandGuide.se

Bloggkartan

Jag har placerat min blogg i Långåsbloggkartan.se!

Skapa flashcards