Direktlänk till inlägg 19 mars 2011

Mot ordning från kaos!

Av Gitte - 19 mars 2011 19:25

Hm. Här får ni se min baksida.

Altså.

INTE min ändalykta.

Utan mitt golv under packbordet....

  

Mitt klipp och klistra-hörn... när jag sitter och packar så tro inte att jag har dragit med mig papperskorgen.

Nejdå. Det är för jobbigt.

Rätt ner på golvet bara.

För det är inte mer arbete att plocka upp efteråt va?

*suckar djupt*.


Nåja. Jag har haft aldeles för litet arbetsrum, länge. Sedan vi flyttade in här för ett år sedan. Och nu blir det läge att göra något åt det.... en rumsrokad där dottern får vårt sovrum, sonens rum var ledigt för oss, mitt arbetsrum hoppar in i dotterns forna rum, och sonen får mitt arbetsrum när han kommer hit på besök gjorde det möjligt.  

  

Så jag tömmer mitt hyperlilla rum... som bara är några kvadratmeter stort.

Det är precis så man får en hyllvägg, en liten bokhylla, ett databord och sen får man balansera med den ytan som finns.

Då ber man till högre makter för att inte få försändelser liggande.

Så länge de går in och ut så går det bra.

  

Oj, vad massa konstiga smårester jag kom på att jag hade staplat på hög vid sidan av bokhyllan.


Jag hade ju sett det hela framför mig.

Det skulle gå på ett kick, bara rätt över hallen till andra ändan huset.

In i det lite större rummet. Lätt som en plätt, blir klart på ett kick. Eller hur?

Halvvägs in i mitt projekt börjar jag inse det tokiga i min plan.

Men det är ju så dags att ångra sig och det blir sketabra när det blir klart.


I "gå-in-i"garderoben fick det plats några lådor knappar, dragkedjor och dekorband. Sa jag några.... ?

   

Den dörren kan jag nog hålla stängd ett tag... men jag börjar undra om jag kan lida av hamster-sjuka...


Ordning i "tradera-butiks-dekorbandsskåpet" börjar i varje fall infinna sig:

  

Nu har jag järnkoll där! Igen. Det känns som om det var ett tag sedan jag hade det.... det finns massor av fördelar med att byta rum. Egentligen skulle man göra en sån här rokad en gång om året...


  

Överallt överallt överallt har jag såna här högar som är helt utom allt vad kontroll heter. Men det skall förhoppningsvis vara snart avhjälpt.... eller snart och snart, imorgon som senast i varje fall.


Men inne i mitt gamla rum finns det såna här intryckta olika hyllor:

  

Den här hyllan innehåller:

*ett par uddavaror från min traderbutik som jag måste ha ordning på!

*bra att ha

*knappar jag har hittat på golvet

*en burk knappar som funkar som djurögon

*saker som inte får komma bort

*saker som inte får bli tilltryckta medan jag flyttar

*saker jag skall flytta över sist när allt annat är i ordning

*burkar jag skulle kunna använda till något om jag bara kom ihåg att jag hade dem när jag behöver dem

*rester av dekorbandsvarianter som tagit slut

*En batteridriven lampa för en garderob från 70-80-talet som är superpraktisk. Om man bara sätter upp den istället för att låta den ligga på en hylla.

*vita knapp-prover av olika varianter som står numrerade i lokalen (dvs ej på hemmaplan, tack och lov).

*brunlackade retro tryckknappar

*dekorbandsrulle från en lanthandel

*Stickmönster från en lanthandel

*ett knapphäfte


... och nu vägrar jag erkänna att det ligger mer. VAR är tanterna från Rent hus när de behövs som bäst????


Ha en trevlig lördagskväll. Jag antar att ni kan tänka ut var ni hittar mig.... eller hur?

 

 
 
Lena (Vilda Lugnet)

Lena (Vilda Lugnet)

20 mars 2011 21:45

Anar golvet under grejerna och ser likheter med mitt eget köksgolv... =D
Se här: http://blogg.aftonbladet.se/5soner1man/2011/03/storkonsument-bild-vl

http://blogg.aftonbladet.se/5soner1man

Gitte

21 mars 2011 09:36

=) Men se där!! Håller med, jag ser också likheter!

Vår matta låg egentligen i ett annat rum när vi flyttade in och det fanns ett par skador, så husägaren skulle kassera den. Han blev lätt förskräckt när jag protesterade, men gick med på att lägga den i ett annat rum istället för att slänga. Det är jag glad för, den är nämligen toksnygg! Och det är din matta med! Nästan ännu snyggare än vår.....

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Gitte - 7 oktober 2022 08:44

    Jag ska börja med att berätta att jag roade mig med att lägga upp lite kuliga julkort på Tradera igår. Vespan hittar du här. Men de verkar rulla ganska fort. Jag la upp några fler varianter av dessa och julkort av Britt-Lis Erlandsson men ni...

Av Gitte - 5 oktober 2022 13:33


    Det låter helt otroligt men det är faktiskt sant. Du hittar den här.  Jag ska från början säga tydligt att det INTE är min förtjänst och att jag hoppas inte att det är uppfattas som ett "skrytinlägg" (jag föraktar självhävdelse och försöker ...

Av Gitte - 5 oktober 2022 11:15


Jag avslutade mitt telefonsamtal och gick ut för att ta ett bloss. Där satt dottern och drack kaffe i vår paviljong. Det är nu inte i sig någon märklig företeelse för hon bor i fastigheten bredvid så vi råkas ofta under paviljongen som vi inte packat...

Av Gitte - 4 oktober 2022 12:58


 Just nu tror jag att det händer massor av spännande och framförallt oroväckande saker gällande vår konsumtion och att vi mycket snart kommer att få se mycket avgörande effekter av både de senaste och de kommande veckorna.  Stora fördelar är väl i...

Av Gitte - 3 oktober 2022 10:57


    Gick och la mig igår med massa goda intentioner. Nu skulle jag minsann bli bättre på att tänka positivt även om världen ramlar runtomkring. Ja, du har nog förstått att jag är en sån som läser nyheter flera gånger om dagen med stor förfäran o...

Presentation

Translate

Mina tapeter

Facebook

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Mars 2011 >>>

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

barnebys

Barnebys Blogglista

Vintageguiden

SecondhandGuide.se

Bloggkartan

Jag har placerat min blogg i Långåsbloggkartan.se!

Ovido - Quiz & Flashcards