Direktlänk till inlägg 3 oktober 2010

Vinkar till alla!

Av Gitte - 3 oktober 2010 13:04

Just nu befinner jag mig mitt i kaos, fast egentligen ett ganska roligt sådant.

Den 14-e skall jag vara med på en mässa i Varberg på Campus. Återkommer med mer info om det.


Eftersom jag skall iväg, innebär det att jag måste göra ett urval att ha med mig. Eftersom jag vill göra ett urval som jag är NÖJD med själv, så måste jag gå igenom massor av grunkor i mitt kaotiska lager.

Eftersom jag går igenom mitt kaotiska lager så svär jag en del.

Eftersom jag svär en del har min kära hyresvärd undrat varför jag inte har mer framme när jag trots allt har så mycket fina grejjer, istället för att gömma det på lager och vind.

Eftersom jag får den frågan så svär jag lite till och skyller på platsbrist.

Eftersom jag skyller på platsbrist så tittar han undrande på mig och undrar varför jag inte avsätter en del av magasinet som exponeringsyta och faktiskt släpper in folk där med om man vill kika på lite mer.

Eftersom han ställer så konstiga frågor men samtidigt; hans idé är så klockren så tömmer jag kartonger.

Eftersom jag tömmer kartongberg och hittar massor av "gå igenom senare" bär vi upp en hel del på vinden.

Eftersom jag inte bär allt själv så har jag inte längre en susning, om vad jag har och var jag har det så upplever jag kaos.

Eftersom jag upplever kaos så vet jag inte riktigt var jag skall frigöra plats för att ta emot den sändningen som verkar dyka upp under veckan. Men jag ser oerhört MYCKET fram emot den för jag vet att det finns en hel del helt otroligt vackert med där.

Om jag skall dra lärdom av det här måste det bli a; att ha bättre ordning på mina grunkor eller b; att inte bestämma massa konstiga saker som att jag skall iväg på roliga grejjer. Eller hur?


Så summa kardemumma, är det positiv stress jag upplever just nu, tro? Vi ses i varje fall. Ses vi inte på ett tag så vet ni att jag ruskar de grå, och att jag förmodligen även sliter mitt hår och kastar grunkor in i väggen så det yr. Adhd? Jag? Nähä.... jag har aldrig utretts så det kan jag INTE ha! Eller hur?   

 
 
Ingen bild

Annica H

3 oktober 2010 21:11

Äsch då lite kaos emellanåt piggar bara upp ;-)
Jag förstår om du har fullt omkring dig med både det ena och det andra, men frågar i alla fall: Har du några bestämda öppettider än? Om du har det så kommer jag någon dag och hämtar mina knappar och tittar mer än gärna på lite av dina andra saker också.

Gitte

5 oktober 2010 12:20

Nopp, Annika! Inga bestämda öppettider ännu, inte inte i sikte heller just nu. Men jag öppnar så fort du vill, bara hör av dig när det är läge för dig att komma förbi! =)

 
Skaffaren

Skaffaren

4 oktober 2010 12:28

Ha, ler jag igenkännande :-)
Jag passade på att köpa ett hem i samband med flytten. Det är också smart. Vad de 30 flyttkartongerna innehåller har jag bara fragmentariska minnen av.
Vi måste träffas nån gång.
Kanske utreda varandra.

http://skaffaren.blogspot.com

Gitte

5 oktober 2010 12:20

*fniss* jag tror att det säkraste är att vi gör det åt varandra så vi inte överlåter sådant till någon yrkeskår som inte begriper sig på tingestar och livets mening! =)! Du flyttar ju nästgårds, så vi ses, räkna med det!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Gitte - 7 oktober 2022 08:44

    Jag ska börja med att berätta att jag roade mig med att lägga upp lite kuliga julkort på Tradera igår. Vespan hittar du här. Men de verkar rulla ganska fort. Jag la upp några fler varianter av dessa och julkort av Britt-Lis Erlandsson men ni...

Av Gitte - 5 oktober 2022 13:33


    Det låter helt otroligt men det är faktiskt sant. Du hittar den här.  Jag ska från början säga tydligt att det INTE är min förtjänst och att jag hoppas inte att det är uppfattas som ett "skrytinlägg" (jag föraktar självhävdelse och försöker ...

Av Gitte - 5 oktober 2022 11:15


Jag avslutade mitt telefonsamtal och gick ut för att ta ett bloss. Där satt dottern och drack kaffe i vår paviljong. Det är nu inte i sig någon märklig företeelse för hon bor i fastigheten bredvid så vi råkas ofta under paviljongen som vi inte packat...

Av Gitte - 4 oktober 2022 12:58


 Just nu tror jag att det händer massor av spännande och framförallt oroväckande saker gällande vår konsumtion och att vi mycket snart kommer att få se mycket avgörande effekter av både de senaste och de kommande veckorna.  Stora fördelar är väl i...

Av Gitte - 3 oktober 2022 10:57


    Gick och la mig igår med massa goda intentioner. Nu skulle jag minsann bli bättre på att tänka positivt även om världen ramlar runtomkring. Ja, du har nog förstått att jag är en sån som läser nyheter flera gånger om dagen med stor förfäran o...

Presentation

Translate

Mina tapeter

Facebook

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

barnebys

Barnebys Blogglista

Vintageguiden

SecondhandGuide.se

Bloggkartan

Jag har placerat min blogg i Långåsbloggkartan.se!

Ovido - Quiz & Flashcards