Alla inlägg den 29 september 2010

Av Gitte - 29 september 2010 09:28

Vill visa gruppen Återbruksdesign på facebook som jag startade upp häromdagen. Där är alla välkomna, vare sig man skapar eller ej, om man har intresse för hållbar utveckling och återbruk i stort. Likaså om man vill prata med andra som skapar, vill visa sin produktion eller liknande. I skrivande stund är vi 21 medlemmar och det går plats många många fler.


Alla som är med bloggar inte, eller visar inte sina produktioner på nätet, så det är ett ypperligt tillfälle att komma lite utanför den vanliga rutten där man rör sig i vanliga fall.

Och det finns inga begränsningar för vilka tekniker man använder, utan låtom oss alla såväl inspireras av varandra, samt bidra till att återbruk får en annan status. Det går att göra så mycket vackert. Se ett par exempel på bilder som redan dykt upp i gruppen:

Det här bidraget kommer från Göran N K Thorin.

  

Grillen är gjord av en Scania lastbilsfälg och gallret från en traktor mm. Vem har sagt att man måste ha en lackad klotgrill när det går att göra en såhär vacker och genuin grill? En aldeles ypperlig tanke som vi alla lite till mans kan svetsa ihop. Eller få någon annan att grunka ihop åt oss... betydligt roligare än nyinskaffat miljonproducerat!


Den här hjälmen kommer från Stefan Johansson.

  

Det här är EN av hans hjälmar. Jag har haft nöjet att få se flera irl. Titta på blommönstret. Nyfiken på hur han fått till det? Gå med i gruppen och fråga, en riktigt fiffig och smart lösning. Inte hade jag själv tänkt tanken med dekorlack på det viset måste jag säga! Vet att han lackerar vackra kakburkar med, och dem hoppas vi att få se mer av. För att inte tala om alla hans bil- och mc-renoveringar. En person jag beundrar väldigt mycket för hans flit och kunskap!


Helena känner vi ju väl sedan tidigare. Kanske bättre under namnet Retro-tokig.

  

Hennes kurs i re-desing börjar snart, och jag gissar att vi får se eller höra mycket spännande därifrån!


Sist men inte minst, en för mig ny bekantskap. Conny Lindgren är pappa till dessa besticksmycken och han visar många fler av dem i gruppen.

  

Så vackra så jag bara dånar. Hans gaffelsmycken är så fantastiska så jag nästan blir stum! Absolut sevärda, och vi hoppas som sagt på att få se mer!


Men som sagt, gå gärna med, och tipsa även andra som ägnar sig åt återbruksskapande, på alla nivåer, och med alla tänkbara metoder. Desto fler vi blir, destor roligare blir det. Lägg inlägg, ställ frågor, efterlys och visa bilder, allt du tänka kan. Det går inte att ta för mycket plats eller att lägga för många bilder eller för många inlägg! Tvärtom, Jante bor inte i vår grupp, eller hur?


Det är tillåtet att inspireras, men inte att copycata och sedan påstå att iden är ens egen. Blir du inspirerad av någon, så ge personen och skaparen den elogen att du åtminstone agerar respektfullt nog för att tala om det, och ge gärna din egen produktion en personlig touch! Det är den minsta hänsynen vi kan ge varandra!


Säljer du? Det är HELT fritt att göra reklam och att sälja sina alster via gruppen. Gruppen i sig kan emellertid inte ta ansvar för handel medlemmar emellan. Det finns sätt att handla säkert på nätet, en fördel är trots allt på facebook att man inte är "anonym" bakom ett nick. Traderahandel är också en fråga jag hoppas att vi kan prata om sinsemellan, både för den som vill ha tips om man skall lägga upp försäljningar, tips om auktioner och liknande. Så kör på och gå med i gruppen redan idag!


Cu!

Presentation

Translate

Mina tapeter

Facebook

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2010 >>>

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

barnebys

Barnebys Blogglista

Vintageguiden

SecondhandGuide.se

Bloggkartan

Jag har placerat min blogg i Långåsbloggkartan.se!

Ovido - Quiz & Flashcards