Alla inlägg den 30 augusti 2010

Av Gitte - 30 augusti 2010 12:37

Håller på att uppdatera mina länkar i länkavdelningen något. La till en klart bra att ha länk, så spara den på din sida du med!

http://www.ipnr.se/

(Krimskramsan, jagade bra ip-nummersidor för ett tag sedan efter ditt inlägg, du vet nog vilket, och efter det så skapade Ada på retroforum sidan ovan, efter alla mina hundra frågor om ip-nummer   Vet inte om det var jag som tröttade ut henne eller om hon blev biten av ämnet själv!).

Bloppis-annons
Av Gitte - 30 augusti 2010 09:55

Gamla fina små pärlemorknappar från gammalt lager. Dvs ej nytillverkade som synes.

  

Olika varianter finnes:

            

Från 1,1 cm till ca 1,4 cm. Såväl tvåhåls som fyrahåls. Brunbeige eller vita.


1,1 cm vita 2-håls,
1,50:- st.
20 st, 30:-
100 st, 100:-
Per efterföljade 100 st, 0,75:- st. /75:-
 
 
1,1 cm vita 4-håls,
2,50:- st.
20 st 35:-
100 st; 150:-
Per efterföljande 100 st: 1:- st. /100:-
 
1,1, cm brunbeiga, rått utförande, vacker baksida:
3:- st.
20 st =40:
100 st = 175:-
Per efterföljande 100 st: 1,50:- st/ 150:-
 
1,3 cm vita 4-håls:
3:- st
20 st= 40:-
100 st = 175:-
200 st= 300:-
 
 
1,4 cm vita 2-håls
3:- st
20 st= 40:-
100 st = 175:-
200 st= 300
Hobby & Samlarprylar, Säljes - Falkenberg (Hallands län)
Pris:    3:-
Telefon:    034694122
 
Av Gitte - 30 augusti 2010 08:35

Då är jag på banan igen, sedan ett par dagar hemkommen från vår Gotlandsvistelse. Vi var ju där och installerade dotter i första hand, som skulle börja Scengymnasiet i Visby.

Och det var en skön vecka.

  

Vi lyckades nog hitta världens bästa retroboende, och det var bara ett lyckokast, ett vindpust och en annons på blocket som tog oss dit. Bättre stuga kan man nog inte bo i när man skall vara borta en vecka. Och trevligare värdinna likaså, går bara inte att uppbringa.

"Vi har sagt att det skall målas om så småningom" sa värdinnan när vi kom första dagen.

  

Måste jag säga att det var helt underbara gamla originaltapeter i stugan? Självfallet inser jag att jag börjar bli yrkesskadad....

  

Den här nycklen -som var STOR- kändes verkligen som om den gick "HEM". Och det var inte roligt att åka därifrån. Längtar redan tillbaka och har bokat vecka 32 nästa år i förväg. Dotter får finna sig i att åka tillbaka lite tidigare nästa år, så vi får uppleva lite sommar -förhoppningsvis- på gotland också. Hösten var fantastiskt fin, men det fanns ett stort vemod också. Det var så uppenbart att sommarbutikerna lägger ner och töms och reas ut och att turistsäsongen var på upphällningen. Vår värdinna berättade att hennes bostadsområde numera nästan är ett sommarstugeområde och att det bara var ett fåtal som huserade året-runt-boende. Sen skulle var och varannan fastighet snart släckas ned och stå tomma till nästa vår.


Jag kan få lite ont i magen av områdesexploateringar och turistkrämeri. Uppstyltade fik som ägs av fastlänningar som gräver guld och kommer dit för att tjäna pengar. När butiker exempelvis kan tömma hyllorna till 80% av ursprungspriset så säger det ändå lite om överprissättningen, man har hållt under högsäsong, de dagar då solen står högt. Men var får gotlänningarna själva plats måntro? Var är deras näring? Har gotland helt blivit en plats för golddiggers som följer penningaströmmen och de rika turisterna som har råd?


Nä, jag skall inte vara negativ. I övrigt hade vi en helt fantastisk vecka och jag längtar redan tillbaka. Som vanligt drömmer den här främmande fågeln om att ta sitt bohag och bosätta sig någon annanstans, men jag blir la här som vanligt. Ojdå, jag är nog inte riktigt på topp idag. Det kan nog bero på att det var första vanliga vardagen för oss efter sommarlovet. Sambon har åkt till jobbet, och alla två barn har gått till skolan och det blev först riktigt uppenbart idag att dottern inte är här och inte behöver väckas eller tjatas igång. Men hon lever livet, upptäcker allt hon kan och är riktigt nöjd med sitt val och frotterar sig med ofantligt spännande personligheter och det är henne väl unt, att verkligen ha tagit sig härifrån trakten som har Hotel California som ledmotiv. Hon har nog lyckats att checka ut trots allt, får se för hur länge!


Skall ta tag i lite nytta, har dragit ut plocklistan från gårdagens traderaauktioner och skall börja packa lite smått. Räknar med att vara klar om sisådär fyra timmar, så får jag se vad som står på tur. Ha en riktigt skön dag och; missa inte min utlottning. Vill se massor av kreativa tips!


Presentation

Translate

Mina tapeter

Facebook

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Augusti 2010 >>>

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

barnebys

Barnebys Blogglista

Vintageguiden

SecondhandGuide.se

Bloggkartan

Jag har placerat min blogg i Långåsbloggkartan.se!

Skapa flashcards