Alla inlägg den 18 augusti 2010

Av Gitte - 18 augusti 2010 16:48

  

Vill du vara med i en utlottning hos mig, på ett litet pysselpaket?


Ge pysseltips!


1. Kopiera bilden ovan.

2. Lägg ett inlägg i din blogg med en länk till utlottningen här, samt med en liten återgivning, "vad skulle du vilja göra med pysselgrejjerna på bild"?   Eller om du har ett annat tips!

SEDAN:

3. Lägg en kommentar nedan, med länk till inlägget som du har lagt. (eller med anvisning hur jag hittar din länk och bild och tips).

Sista dag: 5 september.


Har du ingen blogg? Självfallet kan du delta ändå, genom att skicka mail till mig med pysseltips: bortbytingen@telia.com


Vill ha MASSOR av tips, helst sådana som kan förverkligas med enkla medel, och som fler kan ta del av. De mail jag får, kommer självklart att sprida även era tips vidare!


Får jag massor av fina tips så kommer jag säkert att slå knut på mig för att göra ett eller två små paket till, så misströsta inte för att jag mitt i stressen endast kom mig för att skapa ett.


Men för att presentera innehållet lite närmare.

Lampskärmen ser ni på bilden ovan?

Vidare innehåller loten fina tygprover, alla framgår absolut inte på bild:

  

Knappar förstås:

  

Dekorband:

  

Rullarna på bild är lampskärmslindning.

Vidare några bitar plyschtyger. Det knallcerisa som har obestämd färg på bild är dock ett slinktyg:

  

Och en liten söting; Dramasaurien som kan göras av tygstumpar:

  

Han kommer från ett gammalt lager och bör vara sjuttiotals.


Hoppas att ni hittade något på bilderna ni tyckte om och att ni har massor och åter massor av fina pysseltips att dela med er utav!


.............

Ps. På återhörande, alla. Ha det så bra tills vi hörs igen. Ni som gör köp hos mig under tiden 19-26 får tyvärr lång leveranstid, då jag åter börjar packa igen den 27. Hoppas det inte ställer till det för er!


Av Gitte - 18 augusti 2010 13:35

  

Vad det är svårt att ta en rättvis bild på en "hög"?

    

Nåja, det var inte det mitt inlägg skulle handla om. Springer och utför arbetsuppgifter in i det sista, har nååågra små saker kvar på agendan innan bilen börjar packa och djur lämnas och allt det där sista man gör.


Men då jag är väldigt överväldigad över responsen på tradera på tygloten; det är så underbart roligt när det uppenbarligen finns fler än jag som gillar det jag själv inte kan få nog av.... så tänkte jag försökt vaska fram en lot till av roligt slag. Gick och velade länge och väl tills jag dök på den här högen. Asså. För de flesta är nog det här rena rama "skräpet" för bitarna är ytterst små, men ack så naggande goda. Underbara. Vackra. Lysande. Fantastiska färger och mönster. Men nog kan man göra massor av kul i patchwork med lappar? JAG tror att man kan det, om det så råkar vara frotté.


Måttet på bitarna är: 22x22 cm. Inte större än.... ett grytunderlägg? En virkad duk. En liten tvättlapp. Men glasögonfodral och plånböcker eller små fickväskor måste man kunna få till. Eller som sagt, i patchwork kan jag se massor framför mig.... men man måste använda fantasin. Förstås.


Den här loten åker ut på tradera ikväll. Och om en stund kommer höstens utlottning, lite kul måste det ju att finnas att hitta här när jag inte kommer att uppdatera på ett tag, eller hur?


Men se och njut, tyvärr tagna i fullaste solsken så intensiteten av färgerna framgår inte riktigt klart, tyvärr. Men åååååh, vad fina många av dem är! Tyvärr funkar det bara inte att ta bild på alla, hur gääärna jag än vill, det hade blivit årets längsta inlägg tror jag för de är MÅNGA!

                                                  

Presentation

Translate

Mina tapeter

Facebook

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Augusti 2010 >>>

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

barnebys

Barnebys Blogglista

Vintageguiden

SecondhandGuide.se

Bloggkartan

Jag har placerat min blogg i Långåsbloggkartan.se!

Ovido - Quiz & Flashcards