Alla inlägg den 10 augusti 2010

Av Gitte - 10 augusti 2010 14:37

Övervåningen genomgår en totalförvandling och faktiskt en rejäl uppackning. Doter som åker till gotland snart har största rummet på övervåningen.

-Mamma, nu när jag inte skall vara hemma så mycket så kanske det är bättre att du och jag byter rum?

13åringen hörde tyvärr det där.

-Det rummet vill ju jag ha, invände han.

-Men då byter vi, sa storasyster. Mamma hann inte ens blinka innan det var bestämt. Rätt över huvudet fick jag och blev sedan av med övervåningens vitaste och ljusaste och bästa rum... attans osis. Bara sådär. Jag får leva kvar med mitt lilla. Dotter behöver nog ändå trots allt det rummet hon fick nu, och jag kan ju smyga in lite grunkor där i perioder när hon inte är hemma om inte annat. Nåja, sagt och inte så himla snabbt och lättvindigt gjort för det innebär att massa av MITT bröte måste hitta nya platser och sånt som jag tidigare blivit bestulen på kommer plötsligt till sin rättmätige ägare igen. Nämligen mig. Förstår inte riktigt hur det där går till. Från min till borta till uppdyken hos dottern till du får aldrig tillbaka den igen, till vill du vara snäll och ta hand om din grunka; på nollkommafem. Himla bra när jag inte har någon plats till dem. *suckar*.

Men de får hållas som de vill.

Bara jag får pula med mina knappar och dekorband.

Satt och sorterade när det slog mig... jag har ju faktiskt inte haft någon utlottning på bloggen på länge... tåls att tänkas på. Det är väl dags för en fin höstpyssellåda, eller hur?

Presentation

Translate

Mina tapeter

Facebook

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Augusti 2010 >>>

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

barnebys

Barnebys Blogglista

Vintageguiden

SecondhandGuide.se

Bloggkartan

Jag har placerat min blogg i Långåsbloggkartan.se!

Skapa flashcards