Alla inlägg den 9 augusti 2010

Av Gitte - 9 augusti 2010 13:36

  

Gjorde en rivstart i förmiddags och fick jobbat undan riktigt riktigt snabbt. Nästan lite fööör snabbt, nu sitter jag här som om jag vore punkterad "vad skall jag göra nu?". Efter en liten paus kommer jag nog på något så särskilt oroad är jag inte egentligen. Men dagen började med en riktigt härlig vitamininjektion!


Jag har ju ofta störtmysiga kontakter med köpare och intressedelare när det gäller dekorband och knappar, egentligen har jag god lust att berätta om alla. De kommer så småningom, bara lugn, fast då i mina memoarer! Jag kan ju lätt säga att det ger oerhört mycket att möta nöjda kommentarer och att faktiskt ibland få känna att man glädjar andra.

Idag hade jag en sådan start. Måndagar för mig brukar vara lite sega, gråa och tomma och mycket väntar och jag vet inte i vilken ände jag skall börja. Lite beroende på när i månaden man befinner sig.

Men under helgen hade jag fått beställningar på en vara som egentligen fanns i ytterligare en färg, men hur jag än letade kunde jag inte hitta den varianten uppe på tradera. Nu vet jag att det är den andra färgen som oftast egentligen är önskad, så därför ringde jag faktiskt upp min köpare för att tala om att jag hade lagt ut en färg till och att det gick bra att byta variant om man önskade.

Det lät faktiskt som om hon blev glad när jag ringde *tack, det kunde lika gärna ha mottagits på annat sätt, som lite efterhängset?*. Och hon slutade sitt samtal med:

-Egentligen har jag redan för mycket men jag kunde inte låta bli för du har ju så fantastiskt mycket fint.

Jag blev verkligen jätteglad ända in i magtrakten och solarplexxus och såna där trakter som vanligtvis mest gör sig påminda när de inte mår bra.

Och jag fick en sån jäsickens arbetsfart, så nu kl strax efter halv två är jag helt klar med sådant som jag vet vanligtvis tar en låång arbetsdag till förfogande.

Ibland är det baske mig det lilla som gör det. Och så förstås frånvaron av PMS, det skall jag väl inte glömma. Allt är så fantastiskt vackert i mina ögon idag så det vet jag att jag inte är drabbat av detta olände.


Nä, en liten paus, kanske något ätbart och drickbart och sen är det på´t igen!


Av Gitte - 9 augusti 2010 09:23

Då var det måndag igen. Och det är höstigare än på länge. Tittar man noga kommer de gula bladen nu... och jag som fortfarande vill ha massa sommar att ta igen! =0! Jag hinner aldrig med årstiderna.


Dagen idag består av:

packning av försändelser.

sortering av papper.

fortsättning på mitt arbetsrum

I den prioriteringsordningen.

  


OM jag hinner:

lampskärmsstommar

vykort

skall gås igenom och listas.


Glädjer mig åt en tämligen oskarp bild som en gammal ungdomsväninna lade upp igår på facebook. Tack Camilla!


Roskildefestivalen för hundra år sedan. Eller något. Vet inte vilket år det kan ha varit då jag åkte dit under ett gäng års tid. Drömmer om att åka dit något år igen, fast då med mina koltingar. Men det blir la aldrig av....

 

Jisses, jag hade hår på den tiden.... altså var det före barnens intågande och jag var under tjugoett. Men tatueringen hos Helenius tattoos var gjord. Altså var jag över sjutton...   Ibland får man datera ungefär via ledtrådar. På den tiden var det inte riktigt acceptabelt med tattueringar... något man rynkade på näsan åt, åtminstone om de satt på en tjej och om de kunde anses som stora. *fniss* Det har ju lätt ändrat sig sedan dess...


Ha en god fortsatt dag.

Presentation

Translate

Mina tapeter

Facebook

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Augusti 2010 >>>

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

barnebys

Barnebys Blogglista

Vintageguiden

SecondhandGuide.se

Bloggkartan

Jag har placerat min blogg i Långåsbloggkartan.se!

Ovido - Quiz & Flashcards