Alla inlägg den 6 augusti 2010

Av Gitte - 6 augusti 2010 15:57

Jag är inte riktigt sådär supermycket på topp idag. Inte pg pms den här gången utan sådant kan förstås inträffa av andra skäl. Inte heller har jag gjort några underverk eller annat, däremot har jag försökt lätta upp mig själv en stund genom att titta på härliga bloggar. Vissa bilder är så underbara så man bara baxnar.

Men sen fick jag ett mail som gav mig lite eld i rumpan. En fråga på en tapet jag inte plockat fram på länge.

  

Den gjorde mig väldigt glad. Ungefär som att återse en gammal kär vän man inte sett på länge.

Den är fin tycker jag. Här är bilden dock lite blå i tonen, bakgrunden är vit och inget annat. Riktigt stormönstrad. Åh, vad jag skulle vilja se den på en vägg....  Tror egentligen att jag lite mentalt skulle behöva strukturera och organisera om mina tapeter så jag får skäl att pilla lite på dem, det var länge sedan nu.

Av Gitte - 6 augusti 2010 12:51

Skulle ju fortsatt att mata min traderabutik med knappar. Har massor av varianter kvar. Började lite försiktigt med att ta fram dem här:

  

Dels en stor svart knapp som nästan skimrar i lite rött. Så femtiotal att det skriker om det. Och sen den tygklädda fantastiskt fina textilknappen. Men hela min skalle strejkade och motståndet blev så segt så segt så segt.

Provade med lite lilaaktiga varianter:

  

Men min kamera vill bara inte visa rätt indigomörklila färg.

Jag gav upp.

Hela mitt jag vägrar att befatta mig med knappar på ett par dagar nu, tror jag. Det spelar ingen roll hur fina de än är...

Måste nog rensa skallen från knappar och se till att få lite nya intryck.

Så får det bli. Knapperiet får fortsätta en annan dag.

Vad skall jag ta fram istället?

Presentation

Translate

Mina tapeter

Facebook

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Augusti 2010 >>>

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

barnebys

Barnebys Blogglista

Vintageguiden

SecondhandGuide.se

Bloggkartan

Jag har placerat min blogg i Långåsbloggkartan.se!

Skapa flashcards