Direktlänk till inlägg 5 augusti 2010

Feeling Pink today!

Av Gitte - 5 augusti 2010 07:58

Jag är ingen rosa människa. Men idag känner jag mig rosa? Hinner jag jobba på idag, har lite på agendan - och inte blev köket särskilt städat igår heller så det har jag ambition att fortsätta med idag.

Men jag tror att jag skall få tid över att:

leta upp lite rosa provbitar i lokalen:

  

Usch, det där är egentligen ett dåligt samvete. Har nog fortfarande ett tiotal säckar med tygprover från 60-70-talet som jag inte har gått igenom. Ligger på måste-göraslistan snart.


Men nu var det inte mina dåliga känslor jag skulle appelera till så jag släpper genast den tanken!


Och vad behöver jag mer?

Jo, jag överväger att slakta en sån här. Fast lite synd är det....

  

Hm, det la jag på auktion vid ett tillfälle utan att få några sålda, gamla övervikslakan i originalförpackning. Självklart inget man kan låta gå för en tia, så därav hade jag lite högre utrop, och det avskräckte nog. Men jag borde nog egentligen slänga upp dem på traderabutiken, för så dyra är de inte heller... hm, ett dåligt samvete till. Det släpper vi idag med, sånt hinns inte med.


Men vad behöver jag mer tro?

  

En söt dragkedja.

Och

                  

mer?

        

Inte minst....

    

Oj den här får jag inte glömma:

  

Och sen skall jag nog tusan ta fram den här:

  

Wish med good arbetstakt, så hinner jag det jag vill! Ha en härlig dag!

 
 
Ingen bild

Annica H

5 augusti 2010 10:51

Milde himmel vilka läckra grejer du har! Man blir sååå nostalgisk och sugen på att köpa! Habegäret är svårt! Jag har ju inga barnbarn än som jag kan sy och fixa till - men OM jag hade det...
De svarta träknapparna med målade blommor är jag störtförälskad i och vill köpa några. Trots att jag inte vet vad jag ska ha dem till... Vill du vara snäll och reservera 8 st till mig? Om det är ok så beställer jag dem här så slipper du Traderaavgiften? Jag har inte lyckats ta mig till Långås i sommar :-( trots att det är nästgårds. Är loppisen slut för i år? Men jag kommer, kanske en eftermiddag efter jobbet om det passar? Jag har glömt dina öppettider, vill du vara snäll och skriva dem en gång till?

 
Gitte

Gitte

5 augusti 2010 13:53

Hej Annika! Jag har heller inga barnbarn ännu, och min yngsta son vägrar använda rosa och tyll. Så det får bli en sväng dockgrunkor. Hoppas förstås på barnbarn inom kort, tycker att jag är gammal nog för att bli farmor nu, medan jag fortfarande orkar att krypa på golvet och hänga med. Tycker att mina kära stora söner borde inse sin plikt snart... det där med att förverkliga sig själva och plugga och sånt kan de väl göra sen, eller hur? =)!

Öppettider har jag inga fasta just nu, bara enligt ök. Tanken är att hänga med Camilla på bortbytingen hennes sena kvälltid efter 1 september när doter är väl placerad på gotland, för söndagarna var ingen större hit.

Loppisen är bara slut för oss gästbesökare, men jag tror att Bengt kör spontanöppettider, och att han skulle hämta andan ett litet tag. Tyvärr var vi inte folkdragande nog, så det fanns inte så stort skäl att köra vidare sön-ons rästen av säsongen, så det får bli till att hitta på något annat istället på något sätt.

Jag som skulle sy dockgrunkor idag fick vika undan min plan till en annan dag. Nu hägrar ungdomshemmet jag extratjänstgör på, så i eftermiddag och rästen av kvällen kan jag titulera mig behandlingsassistent. Ser fram emot detta, det var ett tag sedan sist. Så min kväll kommer bestå av trevligt sällskap, en stunds gemensam matlagning och lite smått och gott som behövs för att få tillvaron att flyta.
Ha en trevlig dag alla!

http://www.bortbytingen.bloggplatsen.se

 
Gitte

Gitte

5 augusti 2010 13:54

glömde; en laddning blommiga är undanlagd! Bara säg till när det passar att komma förbi! =)!

http://www.bortbytingen.bloggplatsen.se

 
Birgit

Birgit

6 augusti 2010 10:49

Oj så mycke fina saker du har. Blev alldeless lyrisk. Tänk vad vi ska samla på oss.

http://anelmaed.blogspot.com

 
Gitte

Gitte

6 augusti 2010 10:52

=)! Jamen eller hur? När det finns så mycket fint är det svårt att låta bli.

http://www.bortbytingen.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Gitte - 7 oktober 2022 08:44

    Jag ska börja med att berätta att jag roade mig med att lägga upp lite kuliga julkort på Tradera igår. Vespan hittar du här. Men de verkar rulla ganska fort. Jag la upp några fler varianter av dessa och julkort av Britt-Lis Erlandsson men ni...

Av Gitte - 5 oktober 2022 13:33


    Det låter helt otroligt men det är faktiskt sant. Du hittar den här.  Jag ska från början säga tydligt att det INTE är min förtjänst och att jag hoppas inte att det är uppfattas som ett "skrytinlägg" (jag föraktar självhävdelse och försöker ...

Av Gitte - 5 oktober 2022 11:15


Jag avslutade mitt telefonsamtal och gick ut för att ta ett bloss. Där satt dottern och drack kaffe i vår paviljong. Det är nu inte i sig någon märklig företeelse för hon bor i fastigheten bredvid så vi råkas ofta under paviljongen som vi inte packat...

Av Gitte - 4 oktober 2022 12:58


 Just nu tror jag att det händer massor av spännande och framförallt oroväckande saker gällande vår konsumtion och att vi mycket snart kommer att få se mycket avgörande effekter av både de senaste och de kommande veckorna.  Stora fördelar är väl i...

Av Gitte - 3 oktober 2022 10:57


    Gick och la mig igår med massa goda intentioner. Nu skulle jag minsann bli bättre på att tänka positivt även om världen ramlar runtomkring. Ja, du har nog förstått att jag är en sån som läser nyheter flera gånger om dagen med stor förfäran o...

Presentation

Translate

Mina tapeter

Facebook

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Augusti 2010 >>>

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

barnebys

Barnebys Blogglista

Vintageguiden

SecondhandGuide.se

Bloggkartan

Jag har placerat min blogg i Långåsbloggkartan.se!

Skapa flashcards