Alla inlägg den 28 juli 2010

Av Gitte - 28 juli 2010 13:08

  

Idag skall jag plocka med mig mina varor från loppis. Alla knappar och spännen och dekorband med mera. Även en provdocka till barn är kvar, den får ochså med hem. Och vad det nu mera finns där.

Det är en hel del av knappvarianterna som inte finns utlagda på tradera i min traderabutik. Det kommer jag att påbörja under kvällen. Det blir massor av jobb framöver med att fylla på och lägga till varianter som skall mätas och numreras etc. Men jag ser fram emot det. En hel del av sorterna som jag själv tycker är lite extra fina har jag i lite färre antal, så håll koll de närmaste dagarna!


Igår var jag i lokalen nästan hela kvällen. Kom hem rätt så sent. Till ett tomt hus, då sambo och barn har åkt till farfar en hastig sväng. Det är både skönt och tomt på samma gång. Den här gången kände jag dock inte att jag hade möjligheten att bara släppa allt och hänga med. Definitivt inte eftersom vi snart måste en sväng till Gotland med för att släppa av en tösabit där...

Så jag passade på att umgås lite med Camilla som tagit över barnsecondhanden och min hyresvärld.

  

Ärligt talat hade de egentligen lovat att strippa, men när jag fiskade fram kameran för att föreviga det hela en gång för alla, så var det ingen som visade minsta tecken på att klä av sig. Hm. De sa ju?? *ibland är det kul att bokstavstolka*. Fast det var nog tur att de behöll paltorna på, för jag tror att jag hade tappat all min kaxighet och sprungit fortare än benen bar....   


Nåja, jag var i lokalen för att börja småröja lite. Det är väl tänkt att jag skall inta en position där snart igen. Har inte bestämt hur eller när än så länge. Och så skulle jag klippa till en lot mönsterpräglade plyscher till Persil.

  

Minns inte riktigt vilka färger som var med sist så jag tog några varianter som jag inte haft hemma förrän nu. Och så åkte det med ett helt opräglat tyg bara för att plyschen var så vacker och ett annat slinkigare tyg som inte ens är ett plyschmaterial. Tyvärr hade jag hoppats på lite fler rosa rullar, den rosa tog ju slut lite snabbt men det gick jag bet på. Däremot ett par häliga vinröda varianter. Ett var så vackert att jag nästan hade velat ha en klänning i det tyget. En med snörliv. Fast som tur är så har jag inte figur för snörliv så det kan jag glömma. Hittade ett par rullar som var ändtryckta, dvs var otagna. Där stod det att de var från Japan. Det ante mig. Så vackra som de är, så kändes de absolut inte svenska. Det ni ser skymta igenom är främst baksidor, men jag skall ta och visa en bild en vacker dag när jag tänker på det... Nåja.


NÄ, vad sitter jag här för? Hela dagen pågår ju utanför. Nu skall jag ta mig ett allvarligt snack med mig själv så jag kommer igång och får lite röjt innan det är dags att inta arbetspostion. Det blir en lång kväll ikväll!

Av Gitte - 28 juli 2010 13:02

  

Vi tog oss en liten skogstur häromdagen, sambon, sonen och jag. De stora var hos sin far.

Sonen var måttligt förtjust. Han ville hem. Och hade glömt sitt ds. En skogstur? Så fånigt. Plocka svamp? Bläh, svamp är äckligt. Dessutom fick han skavsår. Det fick mamman med. I örona. Bara för det skall det bli MÅNGA skogsturer i vår så han vänjer sig! Utan DS-et. Basaatthanveeet!


Men svamplockandet var det inte så bevänt med.

  

Tror vi fick ihop hela fem svampar. Inte nog för att göra en macka glad med andra ord.

Men det var skönt! Och vackert!

  

Det är en riktig trollskog. Den här gången slapp vi både björnbajs och åska. Tack och lov.

Och så hittade vi rikligt med vildhallon.

  

Som förstås skall avnjutas solvarma.

På plats.

  

Sådärja. Rätt in i munnen skall de!

Presentation

Translate

Mina tapeter

Facebook

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2010 >>>

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

barnebys

Barnebys Blogglista

Vintageguiden

SecondhandGuide.se

Bloggkartan

Jag har placerat min blogg i Långåsbloggkartan.se!

Skapa flashcards