Alla inlägg den 24 juni 2010

Av Gitte - 24 juni 2010 15:01

När jag var inne på bloggplatsen tidigare idag, och fick se en reklamheader, från bic. Med uppmaning att återge en pinsam historia.

Hm, kunde ju inte låta bli att associera till en händelse som ligger några år tillbaka i tiden, men då jag möter den skäggige mannen lite då och då på coop forum i falkenberg så får minnet ändå leva kvar innanför skambalken. Och jodå, han ler lika glatt varje gång vi möts och numera hälsar vi som om vi känner varandra.

Förstår inte varför jag skriver ned sådant. Det blir ju för fasen nästan verkligt igen när man går igenom det i skallen. Du kan läsa det här.

Av Gitte - 24 juni 2010 12:55

  

För första gången i år kan jag ta med mig den planerade "hängmatteboken" och sätta mig en stund i den värmande solen. Underbart. Fast jag har ingen hängmatta i år, men det får la bli väl te nästa år... partylampan står högt på himlen och det ger humöret en uppåtkick trots pms och allt.


Det finns så jädrans roliga stolar.

           


Enda smolket i bägarn är Bella.

   

När den här bilden togs var hon skendräktig och apan var hennes "skyddsling". Den tog vi förstås snart ifrån henne, när vi förstod hur det låg till och fick goda råd att förkorta pinan. (har ju inte haft en tik sedan åttiotalet, blev superöverraskad över humörsvängningen, men insåg sedan att det är ungefär så mina nära nog uppfattar mig...ÄVEN om jag inte springer och börjar vakta folks kramdjur, jackor och svettiga strumpor precis.) 


Men sedan vi tog bort Hero, har hon återfått många olater som vi var förvarnade för.

Att inte släppa henne ensam hemma -Tack Bella. Den väggen var nytapetserad.

Att inte släppa henne lös ute - Tack Bella, jag älskar att gå upp klockan fem på morgonen medan sambon tar bilen och letar efter dig...

Att inte lämna henne ensam ute uppbunden -Tack Bella. Grannarna älskar nog ditt skall. Men sorry, där får du stå när du inte kan släppas lös utan riskt att du sticker. Jag tänker INTE leva med stängd ytterdörr hela sommaren....

 

Solen kallar, Bella skallar, så morsning och good day till er alla!

 


Presentation

Translate

Mina tapeter

Facebook

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7
8 9 10 11 12
13
14
15
16
17
18
19 20
21 22 23 24 25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2010 >>>

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

barnebys

Barnebys Blogglista

Vintageguiden

SecondhandGuide.se

Bloggkartan

Jag har placerat min blogg i Långåsbloggkartan.se!

Ovido - Quiz & Flashcards