Alla inlägg den 20 juni 2010

Av Gitte - 20 juni 2010 15:58

Så då har jag varit på loppis i långås Centrum (fd dans intim). Det är alltid lika roligt att träffa säljarna och prata om veckan som varit och få höra massa nytt. Men för tusan, vart var allt folk idag? Det var knappt en kotte som kom, och det är ju absolut supertrist. Men nåja, nästa söndag, samma plats samma tid. Och efter midsommar späs det på med en kväll i veckan dessutom. Måste gå att få dit såväl mer folk som säljare vad det lider. Det hade varit så jäkla kul om vi kunde fylla ytan till bredden med säljare och bord. Det finns plats att fylla ut, så vare sig du är proffs eller bara vill tömma källaren/förrådet så kom! Om inte annat så innebär fler säljare fler besökare och vi har roligt ihop vi som är där!


Idag hade jag dock åkt hemifrån och dyrt och heligt lovat mig själv att inte handla, om inte det gick med plus. Det gjorde det inte. Men okej, ett par grunkor ligger i väntan på mig till nästa vecka, då jag hoppas att jag är bättre stadd vid kassan. Ex nya (gamla i originalförpackning) spislock i röd glänsande metall med prägling, a la äkta femtio-sextiotal. Skitfina. Står sig till mitt svartvitrutiga golv och kommande tapet. Mumma! Sen en låda silkesstrumpor med söm. Storlek nio vill jag minnas. Dem kunde jag ju inte heller låta passera. Men som sagt, det är nästa veckas event. Och jag vet att några av de grunkor jag gärna hade tagit med mig idag är kvar efter dagen.... såååå.... hm. Vi får se om jag fortfarande är lika hång på det nästa veckan. Men jag skall här nedan visa en del utav det...


Hos Birgit hade jag kunnat ruinera mig helt. Finns massor jag har spetsat in mig på... Se själv. Kommer ni ihåg handlarn jag berättade hade en "brudkista" förrästen? Det här ståndet är hennes.

  

Ett par grunkor är väl värda att spana in lite extra....hm, under telefonbordet (som också är till salu) står det två vaser som jag spanar för fullt....Sambon som hellre ville ha hennes iittala snapsglas tycker förstås att vi har vaser så det räcker. Det har vi. Fler än vi vill ha. Men vi har ju inte just de där två...

  

Och här... hm, nu är jag tyst.

 

Den här var det lite retligt att lämna kvar. 50:-. Men jag behöver den inte... har ingen bra plats heller. Men söt är den.  

  

Eftersom jag köpte en "kristallkula" förra veckan eller om det var förrförra, så är den inte kvar. Men jag ser EN lampa till som inte hade gjort ont...

  

Dessa två bilder får tala för sig själv...

      

  

Så även den här...

  

Hm. Okejdå. Är de inte bara för jädrans fina?

  

Och de här är inte dumma...

   

eller...

   

eller...

   

Jag gillar helt klart hennes urval!


Nåja, finns det mer kul! Absolut, det finns det.

    

Domino-askfatet har tyvär en lagning under, som iofs inte syns men lite synd är det. Mycket synd.  


En Elva brödrost. Hur charmig som helst...

  


Flaskor?

    

Hm, var tvungen att gräva fram en som jag fastnade lite extra för...

  

En mycket trevlig liten flaska måste jag säga...

Även större flaskor finns förstås.

  


Nu följer en bildkavalkad. Se själva.

                                  


Ett gott tips skall du få om du svänger förbi. Glöm inte att kika under borden bland Bengts grejjer. Där hittade jag bland annat de här:

  


Sen hittar man förstås även mitt sortiment. Har med mig:

  

Lite tapeter förstås. Och

  

lite vykort, stålspetsar och knappar förstås.


Så se till att få ändan ur vagnen nästa söndag mellan 11-15, och kom förbi hos oss innan du åker på Loppis i Tvååker. För den missar du förstås INTE om du rör dig i faggorna här en söndag. (14-16). Skulle vilja påstå att den är en av de bästa idrotts-klubbs-loppisarna som existerar på västkusten.... så den måste besökas!

Presentation

Translate

Mina tapeter

Facebook

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7
8 9 10 11 12
13
14
15
16
17
18
19 20
21 22 23 24 25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2010 >>>

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

barnebys

Barnebys Blogglista

Vintageguiden

SecondhandGuide.se

Bloggkartan

Jag har placerat min blogg i Långåsbloggkartan.se!

Ovido - Quiz & Flashcards