Alla inlägg den 14 juni 2010

Av Gitte - 14 juni 2010 14:09

Det gick att få in funktionen till nyhetsmailen där! Oväntat men kul!

Av Gitte - 14 juni 2010 13:21

Tror att jag börjar förstå tjänsten jag reggade mig på igår för nyhetsmail. OM jag förstår det rätt, så måste man själv acceptera eller neka till nyhetsmailen, dvs, man skall inte få dem per automatik. Nu finns det en liten risk att jag registrerade de första två, tre stycken fel, och att man därmed hamnade på listan per automatik. Är det någon som råkat ut för det som inte vill vara med, så hör av er så raderar jag genast. Jag vill inte tvinga mig på, som jag hoppas att ni förstår.


Men det verkar som att nyhetsmailstjänsten som ges är seriös och att man ex inte kan köpa upp och exportera adresser via dem; ingen som inte vill får några som helst mail, bortsett från er första som jag lade in som testmail. Och de är som sagt lätta att ta bort.


Jag kommer heller inte per automatik lägga in fler adresser utan tanken är att jag talar om att möjligheten finns för den som vill ta del av information och erbjudanden.

Jag kommer inte höra av mig med någon regelbundenhet.

Absolut inte varje vecka. Säkert inte ens varje månad. Utan bara när jag verkligen har något på hjärtat.


Jag tycker nämligen inte alls om att använda den här bloppisfunktionen som finns här på bloggplatsen. Egentligen. Dels tycker jag att den tar plats med mitt arbetsliv som jag gärna iofs berättar om, men just det där med att vara säljande samtidigt tycker jag inte alls om. Sen är det ju det här med att synas på ett bra sätt som är lagom, och det tycker jag är en svår balansgång. Och bloppisfunktionen får mig som att jag säljer ut mig billigt. Det är inget kul alls egentligen. Även om det är praktiskt.


Jag har ju valt att öppna en traderabutik, hittills är jag ganska nöjd med det förfaringssättet även om jag tycker att tradera borde lansera såväl tjänsten som säljarna lite tydligare. Det är som om vi finns gömda i periferin. Tyvärr. Men det är som ni förstår den delen jag kommer att nyttja mer framöver och som jag tänker bygga mer på så som det ser ut nu. Auktioner, tja, javisst kanske det emellanåt. Men det är nog ändå butiksdelen som jag gillar som arbetssätt. Tycker att man skall kunna gå in och hitta det man vill ha och göra sitt köp och sen är det klart. Inte behöva vänta en vecka för behöva bevaka sista minuten för att se om man EVENTUELLT tar hem den, om inte det är spänningen i sig som är kittet. Så kan det förstås vara ibland. Men för att in fler till att kika på butiken behöver man lägga ut auktioner (ja, det tipset har jag fått från tradera för att "locka in kunder").

Jag vill ärligt talat hellre ha ett "nöjd-kund-system" och bygga på det. Är man inte nöjd med en säljare så köper man ju inte av den igen, så fungerar åtminstone jag. Samtidigt hoppas jag ju innerligt att man är supernöjd med varorna jag skickar. Annars får jag konvertera och bli skoputsare istället. Eller något annat.... men jag flurar vidare på hur jag kan nå ut.

Vill gärna ha lite input på nyhetsmailsfunktionen! Är superglad för att ni redan är ganska många som faktiskt har accepterat och jag hoppas innerligt att ni inte kommer att uppleva mina mail som spam! (Också något man får ta sig en funderare över....).

Presentation

Translate

Mina tapeter

Facebook

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7
8 9 10 11 12
13
14
15
16
17
18
19 20
21 22 23 24 25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2010 >>>

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

barnebys

Barnebys Blogglista

Vintageguiden

SecondhandGuide.se

Bloggkartan

Jag har placerat min blogg i Långåsbloggkartan.se!

Ovido - Quiz & Flashcards