Alla inlägg den 9 juni 2010

Av Gitte - 9 juni 2010 17:33

Mitt öga! Någon som har en bra länk till ett amputeringsset för gör-det-hemma-bruk? Skulle behöva göra upp med den lilla gynnaren som sitter mitt i mitt ansikte och bara ställer till besvär.

Har inte gjort många knop idag, så fort jag får för mig att göra något mår jag bara illa och när jag läser eller kikar på nätet belastar jag ögat som tårar sig och trycker och gör ont. Hade sambon varit hemma på dagtid idag så hade jag nog baske mig sökt akut, så illa kändes det ett tag.

Sitter och tvekar på om jag skulle ringa in till sjukvårdsupplysningen, det värsta är nästan illamåendet som är ett nytt inslag i tillvaron idag. Minsta lilla jag rör mig så är det som om något trycker på en må-illa-nerv.

Jag vet, jag har läst på nätet, man skall söka jäkligt akut när man har symtom som jag har. Men jag hoppas att jag inbillar mig och att de inte alls finns och att de snarare är ett tecken på ett stigande akut fall av hypokondri. Och att jag i sjävla verket mår som en prins -förlåt prinsessa- och att det går bort om jag låtsas att det inte finns.

Fast det gick bort när jag tänker efter, för sambon kom ju hem utan bil idag, det glömde jag bort. Yippie, ett gott skäl att inte ringa någonstans, eftersom jag inte kommer en meter. Och imorgon är det nog borta. Eller hur? (hm, för inte är det väl ett klassiskt fall av förträngning eller förnekelse jag ägnar mig åt nu??).

Av Gitte - 9 juni 2010 12:27

      Jag har varit lite tystare på bloggen än vanligt. Det skylls att jag dels har fått mig en ständig och lite märklig huvudvärk som ibland mest känns som hjärtslag i skallen. Då jag har lite synförändringar samt en lite jobbig ögonkänsla så bokade jag tid till optikern för synundersökning i måndags. Vill ju tro att det är för mycken datoranvändande samt dåliga glasögon som ligger bakom, men jag var lite sådär optiker-eller-läkare,-läkare-eller-optiker-velig. Insåg i varje fall att jag börjar med optikern och ser vad det ger. Det visade sig dock att jag har ett förhöjt ögontryck och han ville mäta om det i början nästa vecka för att se över tid, men tja. Egentligen skulle jag nog lika gärna kunna boka läkartid direkt tror jag. Hade trots en upplevelse av att se sämre sedan ganska lång tid tillbaka en stabil syn och det var inte mycket skilland på styrka som behövdes på mina glasögon. Och den obehagliga ögonkänslan fortsätter att ligga på. Men men, hinner ändå inte mer än det jag gör just den här veckan så någon läkartid hinns inte med. Än.

Men det är lite av skälet till att jag inte är så frekvent här just nu, och samtidigt bygger vi ett hem från grunden då allt packas upp en gång för alla.


Har hållt på med boksortering ett par dagar nu. Konstigt. Fast att vi tyckte att vi packade ner dem hyllvis eller åtminstone områdesvis som de satt uppe i den gamla bostaden måste all sortering ske från grunden igen när vi packar upp. Så mycket gick det att underlätta med en "smart" nedpackning.

För första gången på länge har jag hela min ivar hyllsektion uppsatt och märkligt nog, det är stora hål i den överallt när böckerna kommer upp. Samtidigt som jag letar febrilt:

"vart är den boken, och den och den och den och den?" alla böcker som jag trodde att jag aldrig skulle sakna när jag sorterade ut ungefär 2/3 av mina böcker under flytten till det förra stället har grävt ett hål i min nostalgitarm. Samtidigt undrar jag om det kan finnas lådor med böcker som jag inte har packat upp för det finns ett flertal saknade titlar som jag vet att jag aldrig skulle göra mig av med. Nåja, det ger sig.

En fördel med hål i bokhyllor är annars att man kan springa och köpa nya utan att det blir förvaringspanik.

Det är ju inte så dumt... eller hur?


Textiler och sängkläder och dukar och gardiner har vi också grävt oss igenom. Även där har jag gått fram med en bulldozer tidigare, och trots att sambon suckar och tycker att vi har för mycket så saknar jag massor.  Inte just i gardinväg kanske eftersom jag aldrig har gillat gardiner och gärna undviker detsamma utom i perioder när jag vill känna mig lite mer "normal" så skyr jag dem som pesten. De stjäl ju mitt ljus!

Men här kan jag nog börja överväga om jag inte skall sätta upp i ett par fönster kanske, för fönster finns här massor.

Sängkläder sorteras också bort, trots att vi har gjort massor av utrensningar tidigare. Alla nya sängkläder, antingen sådana som vi själva skaffat eller fått i otaliga presenter av min mor ryker. Kvar blir loppissängkläderna eller de rester jag har kunnat hitta hos mor och moster. Hm, lite tvärtom alla andra där kanske??


Fredag betyder skolavslutning för tonåringarna. Doter går ut nian så det vore trevligt om åtminstone nedervåningen är klart tills dess, så vi kan bjuda på en kopp kaffe för dem i släkten som vill dyka upp.


Nu skall jag gå och packa lite knappar på tradera, och i eftermiddag skall jag gå till lokalen och välja ut de överraskningsknappar som skall följa med i dessa försändelser. Skall bli kul! Försöker kika lite på de knappar man har köpt, och försöker sen översätta vilka varianter jag associerar till som man skulle kunna tänkas uppskatta. Hoppas jag väljer rätt! =)!


Ha en fin dag alla, trots att regnet hänger tungt i skyn!


Ps. knapparna på bild tror jag att jag visade häromdagen. Vet ni vad jag har sprungit runt och missat i ett par månaders tid nu?? De är av GLAS!


Presentation

Translate

Mina tapeter

Facebook

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7
8 9 10 11 12
13
14
15
16
17
18
19 20
21 22 23 24 25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2010 >>>

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

barnebys

Barnebys Blogglista

Vintageguiden

SecondhandGuide.se

Bloggkartan

Jag har placerat min blogg i Långåsbloggkartan.se!

Skapa flashcards