Alla inlägg den 6 juni 2010

Av Gitte - 6 juni 2010 23:02

Hurrar lite för den svenska fanan och viftar med den lite extra för alla svenskar. Som varm anhängare av ett mångkulturellt samhälle så hyllar jag förstås även den svenska kulturen lite extra.

Jag hoppas innerligt att den dagen kommer då alla patrioter lär sig sy hallandsbinge och svartstick, allt beroende från vilket landskap man kommer ifrån och börjar gå med byggdedräkter och knätofs. Som jag ser det, så är det onekligen att hylla den svenska kulturen och dess rötter och att ära svenskt hantverkskonst.


Bortsett från det har jag varit på loppis som absolut var mer välbesökt denna dag. Vi hade ett par chok med mycket folk, även om det var dött i perioder däremellan. Det ger onekligen både nya och roliga kontakter. Idag har jag mött en man som jag absolut bockar och tar av mig hatten för. Det är inte var dag man möter någon som har stått för de främstas scenkläder under tiden det begav sig, (och då menar jag storheter även med internationellt mått!). Och som senare bara liksom gör klart det livet, och ger sig ut på nästa äventyr och fortsätter att leva livet genom många liv liksom. Absolut en värdig förebild, och ja, jag är mycket imponerad. Skulle gärna vara en fluga på väggen under årens lopp i hans skrädderi...


Men nu är det söndagskväll och veckan börjar om imorgon. Måndag igen. Nåja, då är det snart fredag igen också. Hoppas helgen varit god mot er alla!

Presentation

Translate

Mina tapeter

Facebook

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7
8 9 10 11 12
13
14
15
16
17
18
19 20
21 22 23 24 25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2010 >>>

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

barnebys

Barnebys Blogglista

Vintageguiden

SecondhandGuide.se

Bloggkartan

Jag har placerat min blogg i Långåsbloggkartan.se!

Ovido - Quiz & Flashcards