Direktlänk till inlägg 27 maj 2010

LIten mammatår i ögat.

Av Gitte - 27 maj 2010 12:56

Sonens gamla skola ligger ungefär tre km härifrån. Det går buss, det vore inte alls konstigt eller svårt att låta honom gå kvar. Sen är det ju det här med socialt nätverk och att gå i skola där man bor. I samhället finns en kommunal skola. Och vi har gått och velat lite fram och tillbaka, byta nu när terminen snart slutar eller vänta till efter sommaren? Sist väntade vi till efter sommaren med påföljd att det blev en lång och ensam sommar där man inte kände barnen runtomkring... så därför var vi och besökte den nya skolan idag. Mamma gick hem efter en stund men lillebror ville vara kvar skoldagen ut.


För sådär tjugo minuter sedan kom han hem glad och nöjd och visste nu var ett par av barnen bodde och hade haft följe med en av killarna hem, då de skulle åt samma håll. Och allt hade varit bra, och maten god (JÄTTEVIKTIGT för honom, skoldagen färgas av om maten är god eller äcklig!!) Vi hann knappt prata klart, när det knackade på dörren. Utanför stod tre av världens sötaste små flickor och tittade upp på mig:

-Är Juhani hemma? Får han komma ut?

Självklart fick han komma ut.

Jag gissar redan att den här sommaren blir full av nya kamrater!

 
 
Katarina

Katarina

27 maj 2010 20:43

Åh...Det finns inget som gläder en mamma mer än att se sina barn tillfreds och lyckliga!

http://endastgossar.bloggagratis.se

 
Lycke

Lycke

28 maj 2010 10:09

ojoj vad blödig man är - fick också en tår i ögat jag :) Vad härligt!!!
Hoppas du och de dina får en finfin helg!!!

Massa kram Lycke

http://till-vidas-ara.blogspot.comtt

 
Gitte

Gitte

28 maj 2010 10:13

Men eller hur Lycke?? Det var helt fantastiskt roligt måste jag säga, och jag hade ett superlyckligt barn rästen av dagen som vill börja sin nya skola redan på måndag. Det kommer han förstås att få, samtidigt som han får vara med på ett par roliga planeringar på sin gamla skola, så det blir kanoners.

Dumma jag har alltid tidigare låtit barnen "gå klart terminen" när vi har flyttat. Nu när jag verkligen reflekterar över det så inser jag att det sett ur kamratperspektivet är urdumt! Nu har den här lilla olycksaliga ungen fått byta skola ett par gånger redan, men jag tröstar mig med att han och hans förra klass kommer att mötas på högstadiet om några år och att det fortfarande är väldigt tätt emellan.

http://www.bortbytingen.bloggplatsen.se

 
riesling

riesling

28 maj 2010 10:26

Men åh, det måste ha varit en jätteskön känsla!! Det är det där man önskar sina barn. Hoppas er sommar bli strålande!

http://riesling.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Gitte - 7 oktober 2022 08:44

    Jag ska börja med att berätta att jag roade mig med att lägga upp lite kuliga julkort på Tradera igår. Vespan hittar du här. Men de verkar rulla ganska fort. Jag la upp några fler varianter av dessa och julkort av Britt-Lis Erlandsson men ni...

Av Gitte - 5 oktober 2022 13:33


    Det låter helt otroligt men det är faktiskt sant. Du hittar den här.  Jag ska från början säga tydligt att det INTE är min förtjänst och att jag hoppas inte att det är uppfattas som ett "skrytinlägg" (jag föraktar självhävdelse och försöker ...

Av Gitte - 5 oktober 2022 11:15


Jag avslutade mitt telefonsamtal och gick ut för att ta ett bloss. Där satt dottern och drack kaffe i vår paviljong. Det är nu inte i sig någon märklig företeelse för hon bor i fastigheten bredvid så vi råkas ofta under paviljongen som vi inte packat...

Av Gitte - 4 oktober 2022 12:58


 Just nu tror jag att det händer massor av spännande och framförallt oroväckande saker gällande vår konsumtion och att vi mycket snart kommer att få se mycket avgörande effekter av både de senaste och de kommande veckorna.  Stora fördelar är väl i...

Av Gitte - 3 oktober 2022 10:57


    Gick och la mig igår med massa goda intentioner. Nu skulle jag minsann bli bättre på att tänka positivt även om världen ramlar runtomkring. Ja, du har nog förstått att jag är en sån som läser nyheter flera gånger om dagen med stor förfäran o...

Presentation

Translate

Mina tapeter

Facebook

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5 6 7
8
9
10 11 12
13
14 15 16
17
18
19
20 21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

barnebys

Barnebys Blogglista

Vintageguiden

SecondhandGuide.se

Bloggkartan

Jag har placerat min blogg i Långåsbloggkartan.se!

Skapa flashcards