Direktlänk till inlägg 23 maj 2010

Randig finsk retrotapet och medaljong med antikkänsla.

Av Gitte - 23 maj 2010 23:06

Tror jag visade en halvfärdig vägg häromdagen, ett valv mellan vardagsrum och finrum skulle ju sättas igen. Och så blev det.

Idag kommenderade sambon fram tapeter, och de skulle ligga klara när jag åkte till lokalen.

Tja, efter en tids vånda, och ständigt ändrande av vilken tapetsort som skulle vart, så bestämde jag mig för att jag skulle göra mitt urval av de sorters om Wanja kunde tänkas ha med sig tillbaka även om jag inte alls visste vilka det kunde tänkas vara...

Och när jag kom hem från lokalen så satt de uppe. Ingen tid för ånger. Men vad tusan, jag blev ju för sjutton väldigt nöjd. Och OJ, vad jag tycker att de växte när de kom upp!


Vardagsrumsdelen fick den här:

  

Den kommer dock att täckas till stor del av en bokhylla. Och bara skymta fram lite grann. Men den är lugn och fin och det tror jag behövs. Och den kommer att funka till mina olika trämöbler också. Ger mig en gammaldags feeling. Har ändå massa lyster som spelar när ljuset kommer på.

Inte dumt val alls.

Men sen kom jag till en tapet som verkligen överraskade mig. Gillar den verkligen verkligen skarpt uppe och i synnerhet till det vita.

  

Helt okej faktiskt!

Men jag hade iofs bestämt mig för att min säng skulle målas knalllila häromdagen. Så jag åkte och köpte färg. Men den färgen går bort och kommer nu till pass någon annanstans. För den är läcker. Men inte till den här tapeten!

Här ser ni dem i helbild. När saker kommer iordning och fram så tror jag att jag lätt kan känna mig hemma med bägge två!

    

 
 
Ingen bild

Persilja

24 maj 2010 08:35

Jävlarns bad snyggt!!!! Den där medaljongen är verkligen fin. Jag har ju varit sugen på den gröna länge och väl. (Visst finns den i grönt?) Hursom har jag ingenstans att ha den så det stannar på tankestadiet. Däremot har min sylusta väckts så jag är grymt sugen på de där tygerna nu. Har du möjlighet att skicka dem? :)

 
Gitte

Gitte

24 maj 2010 08:40

Jepp, ge mig någon dag bara, så kommer de som ett brev på posten. Snälla maila över din adress på bortbytingen@telia.com för jag har inte tillgång till min egen hårddisk eller mina tidigare mail.

Jodå, den finns i grönt.

http://www.bortbytingen.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Gitte - 7 oktober 2022 08:44

    Jag ska börja med att berätta att jag roade mig med att lägga upp lite kuliga julkort på Tradera igår. Vespan hittar du här. Men de verkar rulla ganska fort. Jag la upp några fler varianter av dessa och julkort av Britt-Lis Erlandsson men ni...

Av Gitte - 5 oktober 2022 13:33


    Det låter helt otroligt men det är faktiskt sant. Du hittar den här.  Jag ska från början säga tydligt att det INTE är min förtjänst och att jag hoppas inte att det är uppfattas som ett "skrytinlägg" (jag föraktar självhävdelse och försöker ...

Av Gitte - 5 oktober 2022 11:15


Jag avslutade mitt telefonsamtal och gick ut för att ta ett bloss. Där satt dottern och drack kaffe i vår paviljong. Det är nu inte i sig någon märklig företeelse för hon bor i fastigheten bredvid så vi råkas ofta under paviljongen som vi inte packat...

Av Gitte - 4 oktober 2022 12:58


 Just nu tror jag att det händer massor av spännande och framförallt oroväckande saker gällande vår konsumtion och att vi mycket snart kommer att få se mycket avgörande effekter av både de senaste och de kommande veckorna.  Stora fördelar är väl i...

Av Gitte - 3 oktober 2022 10:57


    Gick och la mig igår med massa goda intentioner. Nu skulle jag minsann bli bättre på att tänka positivt även om världen ramlar runtomkring. Ja, du har nog förstått att jag är en sån som läser nyheter flera gånger om dagen med stor förfäran o...

Presentation

Translate

Mina tapeter

Facebook

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5 6 7
8
9
10 11 12
13
14 15 16
17
18
19
20 21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

barnebys

Barnebys Blogglista

Vintageguiden

SecondhandGuide.se

Bloggkartan

Jag har placerat min blogg i Långåsbloggkartan.se!

Ovido - Quiz & Flashcards