Direktlänk till inlägg 20 maj 2010

Mo-ha-ha-ha-ha Jag VANN!

Av Gitte - 20 maj 2010 22:28

Ni kanske minns det här inlägget och det här inlägget och det här inlägget mfl? Nu stod de där. På slaktbordet. En gång för alla. Låda efter låda packades upp.

  

Till sist fyllde de hela bordet. Men NU är de SORTERADE!! Tjuhu! Dagens vinst går till mig. Jag vann stort över mig själv! Iofs okej, det återstår en och annan restburk och ett och annat lock, men när alla kartonger är uppackade så hystas allt som inte är komplett (eller kompletteras, beroende på angelägenhetsgrad) Men nu har jag Feng shui i mitt plastbestånd!


Och titta här: mina tårtgrunkor har fått plats i två egna skåp. Eller rättare sagt... två egna skåp, en hylla i två andra skåp och på kylskåpstoppen. Och säkert ett par platser till. Men de sväljs av skåpoaserna som finns i detta kök!

   

Wunderbar, jag behöver inte göra mig av med en endaste blomform eller tårtform! Inte för att jag vet vad jag skall använda dem till men så smångingom kommer nog lusten att skapa tårtor tillbaka!

   

Fast det slår mig nu att jag inte har hittat min tyllbox än. Den behöver ju också gås igenom. Men den kommer nog fram vad det lider!


Vidare så sker det massor överallt.

Det här satte sambon igång med innan han åkte till jobbet idag. Tanken är att han skall fortsätta inatt.

   

När den är på plats kan vi sätta upp bokhyllan på andra sidan väggen och när vi kan göra det så kan massor av annat komma på plats. Rätt mycket står och faller med den väggen just nu i uppackningsväg. Jag hade iofs gärna behållt den öppen men sambon ville stänga igen och tjo, jag kan se en fördel med att få en helvägg till bokhyllan om inte annat. Äntligen kan vi nog samla alla hyllor på en plats och hålla böcker samlade... om det finns några kvar vill säga, jag har ju gjort mig av med massor när vi flyttade till förra stället.


Den här ligger målad med första lagret på terassen... funderar på om den kanske måste in, verkar vara regn på väg. Hoppas det dröjer någon timma till så den är ordenligt dammtorr, även om den inte är härdad.

   

Den är mitt testobjekt. Passade på att gå bort till färgaffären med lillebror tidigare idag medan sambon var på jobbet. Jag vet att han kommer att skrika högt när han ser färgen.... det egentliga penselmålet är den här:

   

Ett styck vitlaserad träsäng med smidesdetaljer. Lasyren har sett sina bästa dagar och vitt kändes trist. Hm, det kan komma att bli ramaskri, men vad fasen. Blir det inte bra kan vi måla om det. Eller hitta en bättre. Men tanken är att den skall skära sig mot mattan på 2x3 meter som kommer hem inom kort. Äkta sextiotal förstås. DEN färgen ligger inte heller högt på sambons önskelista. Nu skall jag bara hitta en tapet som INTE matchar dessa två färgval så är jag nöjd. *mo-ha-ha-ha-ha*


Så lite går det framåt här i varje fall och idag lyckades jag klura ut hur man lägger in bilder på den här laptopen. Ni skall snart få se fler!


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Gitte - 7 oktober 2022 08:44

    Jag ska börja med att berätta att jag roade mig med att lägga upp lite kuliga julkort på Tradera igår. Vespan hittar du här. Men de verkar rulla ganska fort. Jag la upp några fler varianter av dessa och julkort av Britt-Lis Erlandsson men ni...

Av Gitte - 5 oktober 2022 13:33


    Det låter helt otroligt men det är faktiskt sant. Du hittar den här.  Jag ska från början säga tydligt att det INTE är min förtjänst och att jag hoppas inte att det är uppfattas som ett "skrytinlägg" (jag föraktar självhävdelse och försöker ...

Av Gitte - 5 oktober 2022 11:15


Jag avslutade mitt telefonsamtal och gick ut för att ta ett bloss. Där satt dottern och drack kaffe i vår paviljong. Det är nu inte i sig någon märklig företeelse för hon bor i fastigheten bredvid så vi råkas ofta under paviljongen som vi inte packat...

Av Gitte - 4 oktober 2022 12:58


 Just nu tror jag att det händer massor av spännande och framförallt oroväckande saker gällande vår konsumtion och att vi mycket snart kommer att få se mycket avgörande effekter av både de senaste och de kommande veckorna.  Stora fördelar är väl i...

Av Gitte - 3 oktober 2022 10:57


    Gick och la mig igår med massa goda intentioner. Nu skulle jag minsann bli bättre på att tänka positivt även om världen ramlar runtomkring. Ja, du har nog förstått att jag är en sån som läser nyheter flera gånger om dagen med stor förfäran o...

Presentation

Translate

Mina tapeter

Facebook

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5 6 7
8
9
10 11 12
13
14 15 16
17
18
19
20 21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

barnebys

Barnebys Blogglista

Vintageguiden

SecondhandGuide.se

Bloggkartan

Jag har placerat min blogg i Långåsbloggkartan.se!

Ovido - Quiz & Flashcards