Direktlänk till inlägg 15 maj 2010

Om några timmar finns vi på EN plats. Yeah!

Av Gitte - 15 maj 2010 10:48

Flyttningens sista dag tar fart. Lite senare än tänkt. Egentligen hade vi en "deal" som innebar att sambo med min son åkte till huset och städade klart och flyttade allt i uthuset klockan fyra på mornen så skulle jag och dotter gå upp sju och ha bakat både bröd och bullar och kakor när de kom hem vid åtta när de var klara. Sonen laddade för fullt men det räckte nog inte riktigt till när klockan ringde. Så därför åker vi strax allihop och gör klart det hela på ett solidariskt fontänhusaktigt sätt, sida-vid-sida. Men om några timmar är vi fria att börja ställa iordning vårt byrå- och låd-kaos här... åhhh så skönt. Med lite tur hittar sambon en processor och ny datorlåda åt mig i röran...

 
 
Ingen bild

Annica H

15 maj 2010 14:22

Så skönt att snart ha lämnat det gamla bakom er och bara ha det nya att fokusera på! Flyttstädning är minsann inget man vispar över på en kvart. Efter vår senaste flytt för 10 år sedan sa jag till min man: "Hindra mig om jag säger att jag ska göra det själv nästa gång också!" Jag lägger alldeles för mycket tid på det, precis som jag tror att du gör. Och dessutom städar man ju det nya stället också. Puuuhhh.
Lycka till i det nya!

 
Gitte

Gitte

16 maj 2010 10:00

Frågar du min sambo så tycker han också att jag lägger för mycket tid på det. Ändå kan jag springa runt och irritera mig över att jag inte hann att tvätta alla tak...känner att jag borde ha gjort det. Visst, det slutar alltid med två flyttstädningar för mig del, både det jag lämnar och det jag skall in i, för av någon anledning missar folk alltid de äckligaste dolda ställena. Jag förstår verkligen inte att man inte -om man inte har fysiska skäl- är mer angelägen om att andra skall slippa ta i ens skit... det är ju inte så att det få ligga kvar utan att någon "märker" det, och måste ta det ÄVEN om besiktningen går UA.
Men visst, måste medge att förrförra stället vi flyttade in i var väl städat, men jag tog det ändå en gång till bara för säkerhets skull. Men det är nog första och enda stället jag har känt har varit ordentligt FLYTT-städat. En flyttstädning är inte en vardagsstädning liksom...och man kan inte sopa under mattan utan att det märks.

Däremot är jag absolut ingen städmarodör till vardags, tvärtom. Latare och brötigare människa än jag, när det kommer till städning, går inte att uppbringa.

http://www.bortbytingen.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Annica H

16 maj 2010 19:55

You and me, Gitte! När vi flyttade till Falkenberg i början på 80-talet var det inte städat alls, trots att de hade lovat. DET VAR ÄCKLIGT I KVADRAT. Allt vad jag hittade utöver gammal smuts under badkaret... Blääähhh. Gammal jäst i kylskåpet... Den LUKTADE! Mår illa bara jag tänker på allt vi var tvungna att rensa ut innan vi kunde börja bära in flyttlasset som stod på gatan.
Jag lovar dig att jag är inte heller någon vardagspedant, men flyttstädning är något helt annat.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Gitte - 7 oktober 2022 08:44

    Jag ska börja med att berätta att jag roade mig med att lägga upp lite kuliga julkort på Tradera igår. Vespan hittar du här. Men de verkar rulla ganska fort. Jag la upp några fler varianter av dessa och julkort av Britt-Lis Erlandsson men ni...

Av Gitte - 5 oktober 2022 13:33


    Det låter helt otroligt men det är faktiskt sant. Du hittar den här.  Jag ska från början säga tydligt att det INTE är min förtjänst och att jag hoppas inte att det är uppfattas som ett "skrytinlägg" (jag föraktar självhävdelse och försöker ...

Av Gitte - 5 oktober 2022 11:15


Jag avslutade mitt telefonsamtal och gick ut för att ta ett bloss. Där satt dottern och drack kaffe i vår paviljong. Det är nu inte i sig någon märklig företeelse för hon bor i fastigheten bredvid så vi råkas ofta under paviljongen som vi inte packat...

Av Gitte - 4 oktober 2022 12:58


 Just nu tror jag att det händer massor av spännande och framförallt oroväckande saker gällande vår konsumtion och att vi mycket snart kommer att få se mycket avgörande effekter av både de senaste och de kommande veckorna.  Stora fördelar är väl i...

Av Gitte - 3 oktober 2022 10:57


    Gick och la mig igår med massa goda intentioner. Nu skulle jag minsann bli bättre på att tänka positivt även om världen ramlar runtomkring. Ja, du har nog förstått att jag är en sån som läser nyheter flera gånger om dagen med stor förfäran o...

Presentation

Translate

Mina tapeter

Facebook

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5 6 7
8
9
10 11 12
13
14 15 16
17
18
19
20 21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

barnebys

Barnebys Blogglista

Vintageguiden

SecondhandGuide.se

Bloggkartan

Jag har placerat min blogg i Långåsbloggkartan.se!

Skapa flashcards