Alla inlägg den 14 maj 2010

Av Gitte - 14 maj 2010 10:26

Ni som väntar på mail från mig, och ni som fick i början på veckan där jag heligt och dyrt lovade att jag var kontaktbar via mailen igen på onsdag senast. Beklagar att jag var lite för optimistisk. Hade inte tagit med alla eventualiteter i beräkningen när jag lovade detta, så det dröjer ett par dagar till innan jag kan få min egen dator inkopplad. Min tråkdator har varit segstartad ett tag. Inte bara trögstartad utan riktigt trögstartad. Från att jag har tryckt på knappen har det tagit allt mellan tio minuter till någon timma innan den startade. Tiden fanns liksom inte för att kontrollera status på vad som var krångel så länge den startade och det gjorde den ju till sist. Men NU vet vi vad felet var, för när sambon skulle sätta ihop min dator i mitt arbetsrum, så såg han att processorn hade bränt, och vad jag förstår hade den visst bränt tillräckligt väl för att ha förstört något fäste så det var inte bara att sätta dit en ny. Nu ligger våra datordelar ordentligt nerpackade -någonstans- men då gamla bostaden skall vara tömd och städad imorgon, så måste vi ta tag i detta först. Sambons laptop har ingen koppling till min mail, och någonstans ligger mina inloggningsuppgifter till telia för att ändra lösenord och allt det där, så jag är rädd att jag måste vara mailotillgänglig någon dag till. Men så fort vi hinner andas igen så är jag back on track. Idag skall vi tömma de sista lassen i bostaden, och sen börjar jag städa medan sambon tömmer uthus. Imorgon skall allt vara tömt och städat och klart. Där jag sitter -sorry, ingen kamerakabel- så är jag omgiven av en jäddrans massa byråer, (vad i hecklefjell behöver jag massa byråer och skrivmöbler till?? ) och kartonger från lågt till högt i olika storlekar. Kökslådorna är nästan genomdiskade och jag fullkomligt älskar mitt kök som bara sväljer allt jag vill fylla det med bakom skåpslucka och i lådor. Härligt, tänk om jag kan slippa blandade röror överallt framöver? Elementen sattes på plats sent ikväll, nymålade och garanterat spindelvävsfria, och under dagen skall pannan köras igång. Härligt. Varmvatten. Och värme när man går upp.... det har onekligen varit kalla mornar men det har funkat och vi har sovit oerhört gott i tystnaden, och har sluppit att vakna i omgångar. Kan inte med ord beskrivas!Ha en skön dag. För egen del vet jag att den nog inte blir så skön, men den kommer gå fort. Ikväll sitter jag här fullständigt radbruten!

Presentation

Translate

Mina tapeter

Facebook

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5 6 7
8
9
10 11 12
13
14 15 16
17
18
19
20 21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

barnebys

Barnebys Blogglista

Vintageguiden

SecondhandGuide.se

Bloggkartan

Jag har placerat min blogg i Långåsbloggkartan.se!

Ovido - Quiz & Flashcards