Alla inlägg den 6 maj 2010

Av Gitte - 6 maj 2010 19:14

"När jag var liten önskade jag mig ett legorymdskepp. Jag fick göra ett eget av papp och toarullar och tejp"

  


"Om jag hade tur vill säga. Annars fick jag nöja mig med sten och kottar"

  


"Där fick mina gubbar bo"


"Och min Starwars-plansch fick jag göra själv. Av torky."

 


"och mina tavlor fick jag rita själv".

     


Ridå....................



Sorry, vi har skrattat så vi har legat dubbelvikta mellan varven när vi röjde lillebrors rum. Gudars skymning vilka kreationer vi har avyttrat eller packat ner eller förevigat om de inte gått att packa eller spara.


Om tio år vet jag förhoppningsvis om han är konstruktör av något sällsamt slag eller om han sitter bitter någonstans och sörjer sin förlorade barndom. Antingen är det synd om honom eller så är han ett kreativt geni.

Kan inte bestämma mig för vilket! Men nästa gång jag åker upp till gekås, skall jag för säkerhets skull avlasta mitt eventuella dåliga samvete över denna pojk som är full av egna lösningar... Tror nog jag kan hitta ett och annat starwarsinsprierat där. Men NU förstår jag var hans plötsliga vurm för svart och rött kommer ifrån...


Men! Vår flytt hastar vidare. Eller hastar och hastar. Kvastar skulle jag nog skriva.

Presentation

Translate

Mina tapeter

Facebook

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5 6 7
8
9
10 11 12
13
14 15 16
17
18
19
20 21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

barnebys

Barnebys Blogglista

Vintageguiden

SecondhandGuide.se

Bloggkartan

Jag har placerat min blogg i Långåsbloggkartan.se!

Skapa flashcards