Alla inlägg den 26 april 2010

Bloppis-annons
Av Gitte - 26 april 2010 17:12

Lampskärmstommar från äldre gammalt lager.


Stomme 1, Antal; 3 stycken finns. Höjd 22, 24 cm nertill i diameter, 13 cm upptill.

  


Stomme 2, Antal, 5 stycken finns. Höjd ca 28cm, 30/25 cm diameter nertill och 19,5/16 cm upptill. Notera fästet.

  


Stomme 3. 10 st finns. Höjd ca 22cm. Diameter nertill ca 26,5cm, upptill ca 10cm.

  


Stomme 4= SLUT


Stomme 5. Stjärnformad. Antal, 4st finns. Höjd 21cm, diamterer upptill 33 cm, nertill ca 19cm.

    


Stomme 6. Antal, 2 st finns. Höjd 18cm, diameter nertill ca 24/25cm.

  


Frakt tillkommer, kan även ses eller hämtas på plats i långås, mellersta halland.

Även lite lampskärmstyger, ex mönstrade sammetstyger och flortunna tyger finns. Främst i färgerna, rost, brunt, ljusblått rosa och grönt (khaki och lime). Samt band att linda stommarna med.

Ex.

  


Knappar i olika material, plast, glas, porslin, etc. Gör gärna stora "loter" med små snäckskal etc. (har små snäckskal med vita ryggar, original back, obearbetade ryggar etc). Även dekorband finnes. Maila för länkar.


Stommar, försöker pula till kartongemballage i måtten så de kan gå med brevporto. 2-3 stommar max klarar yttre måttet 900mm (längd+bredd+höjd) för att gå som brevporto.

Hobby & Samlarprylar, Säljes - Falkenberg (Hallands län)
Pris:    75:-
Telefon:    0346-94122
 
Av Gitte - 26 april 2010 15:37

Huvva. Håller på med papper och räkningar. Det är absolut inget kul måste jag väl bekänna. Månadens och årets fasa för jämnan. Inte nog med att det är de vanliga papperna, registreringarna och så vidare utan det är ju dessutom deklarationstider. Sanningens minut. Hjälp, hur står jag ut? Hur står familjen ut? Månad efter månad är det samma sak de förfärliga dagarna allt skall gås igenom, allt som överhuvudtaget kommit in på kontot skall fördelas ut i enlighet med "app-lapp-sa-"metoden. Vem som fick och vem som slapp och vem som satt i fars gamla hatt i natt. Händer det inte ett under snart så barkar jag nog åt fanders, men såhär kan jag baske mig inte hålla på.


Nu måste jag göra en plan. -Hm, lättare sagt än gjort.

Skapa förändring. -Hm, tycker jag har hört mig tänka det förr.

Hitta mitt flyt. -Hm, hur gör man?

Sluta göra det svårt för mig själv. -Eh, nu var jag rolig.


För faktum är att det är yttest lite som gör skillnaden, som stjälper framgång till nederlag och vice versa.

Nu skall jag börja TÄNKA framgång. Det måste baske mig gå? Det finns ju miljoner andra människor och företagare som defakto lyckas med det...

Låg och funderade en stund igårkväll.

Om jag nu skulle lägga ner företaget och börja jobba, vad skulle jag då vilja göra? Faktum är att jag inte kom fram till ett skvatt, fanns inget jag skulle vilja byta ut det jag gör idag mot. Finns inget som kan ge mig samma tillfredsställelse; samtidigt kan jag inte leva på tillfredsställelse allena, eller hur?


Sen inser jag ju en ytterst viktig detalj. Man KAN inte hålla på med gamla grunkor och knappar bara för att det är skoj, och göra det till sitt livsverk om det inte finns tillräckligt många intresserade så att det blir ett flyt på det. Att mer av det som kommer in går ut.

Men vad är det jag skall ändra på?


Huvva. Jag tror att jag har PMS och att jag lite grann har hamnat i den bleka kranka eftertankens farvatten.

Det är fasen inte mycket som gör det. Hade jag inte blivit av med plånboken för någon vecka sedan, så hade den här månaden kanske gått ihop... Till den som"tog hand om den" så kan jag väl bara hoppas att pengarna gjorde lika stor skillnad för dig som de HADE gjort för mig just nu! Jag vill så jäsickens gärna tro att de kom till någon som behöver dem bättre. Annars finns det ingen mening med att bli bestulen!

Av Gitte - 26 april 2010 08:11

Just nu är jag tråkigare än tråkig. Totalt oinspirerande. Händer ingenting, händer inget kul och jag gör massor av tråk som legat i väntan på "en annan dag". Sorterar, sorterar, sorterar och packar. Totalt introverta sysselsättningar. Det är som om jag lever i en egen bubbla. Som tur är har jag sambon som talar om för mig vad som skall sorteras och gås igenom för packning här hemma, annars hade jag nog inte kommit ett steg vidare. Han utdelar en order och jag utför. Passar mig perfekt. Är det något jag inte kan organisera så är det absolut en flytt. Vi bor nu i ett landskap av kartonger som bara växer och växer och växer.

Så igår när jag kom till lokalen var jag helt initiativfattig. Behöver plocka fram massor av varor, men nej. Det fick bli några påsar blandknappar.


Just nu går jag då igenom massor av "restpåsar" från massor av decennier. Påsar där en knappgubbe har dumpat massvis av knappar från decennier tillbaka. Och tro mig, det är värt varje minut även om det är drygt. Längst längst ner i varje påse dyker det upp en knappvariant som är helt fantastisk. Och den ena är inte den andra lik. Vad kul att han aldrig slängt dessa påsar!

  

Jag måste dock medge att jag inser att jag har uppnått en nördighet som inte liknar något annat. Dels börjar sorterandet gå fort. Men när jag lägger upp massvis av sorter för att samla dem i grupp, och helt plötsligt bara vet precis vilka knappar jag har lagt upp, även när jag hållt på några timmar, eller vet att "aha, den här sorten hittade jag några utav för ett par veckor sedan" och genast kan leta upp varianten, då har det nog slagit över en aning. Men jag har ytterligare några veckors knappvaskningssessioner kvar. Samtidigt börjar tanken på att skaffa ett marknadsbord börjar gro. Får se hur det går när vi har flyttat. Kommer inte berget till Mohamad, så får Mohamad gå till berget, liksom, eller hur?


Gick även igenom lite lampskärmstyger igår.

  

Hm, det känns emellertid lite förpilld av tid, för jag måste snart göra om det, när jag har hämtat hem rästen. Men återigen, får flytta först, innan något sådant blir av.


Min egen påbörjade lampskärm fick ligga onyttig igår. Men det har gått framåt.

Jag vill ju slippa att sätta på dekorband på själva stommen, och vill ha frans nertill. Testar och ser om det funkar, genom att först sätta på varannan tårtbit:

   

Och sist de som skall sitta i mitten av de två satta.

   

Får se när jag fått på alla vad jag tycker om det i sista ändan, om jag kan spara stommen utan dekorband på skarvarna eller om jag kan göra som jag vill, eller har tänkt. Spännande. Hoppas jag får lite tid över för att fortsätta ikväll, den är ungefär halvfärdig just nu.


Kvällen igår avslutade jag med att packa lite av de här små skönheterna, med betoning på SMÅ. 0,8cm. Gissar att det är en porslinsknapp med tanke på baksidan utav dem, de har små prickar så man kan se att de fått en emaljbehandling, som ger lite lyster.

   


Tja, ny vecka. Mer packning. Och jag blir nog inte roligare än såhär! Flytten närmar sig med stormsteg! 

Presentation

Translate

Mina tapeter

Facebook

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5 6 7 8 9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19 20 21 22
23
24
25
26 27
28
29
30
<<< April 2010 >>>

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

barnebys

Barnebys Blogglista

Vintageguiden

SecondhandGuide.se

Bloggkartan

Jag har placerat min blogg i Långåsbloggkartan.se!

Skapa flashcards