Direktlänk till inlägg 24 april 2010

Mer lampskärmsnack

Av Gitte - 24 april 2010 11:01

  

Bild lånad med tillstånd av Atahari, se länk nedan!


Inser att jag har släppt både knappar och tapeter, just nu är det bara lampskärmar i huvudet på mig.

Min egen går så sakta framåt, jag skall visa när det närmar sig klart. Inser att jag har gått lite över ån efter vatten med första skärmen, det kunde gjorts på ett bättre eller proffsigare sätt, framförallt då jag är ovan. Hittade en helt lysande beskrivning på nätet, hos Ataharis. Den skall jag följa till nästa skärm, då jag behöver en pepitarutig till köket i svart och vitt som skall matcha det nyinlagda golvet! =)! Har några meter sådant tyg liggande från en gammal lanthandel, det skall "bara" (huvva!) letas upp!


Packar de första stommarna idag, så snart vet jag mer.

Har gått igenom tygerna jag har fått med hem i denna vända, eller som sambon plockade med sig. Får snart hem rästen, då jag har fler färger och återkommer när det är gjort. Vi måste bara flytta först. Med mig vet jag att jag har en lime, ett par khaki, ljusblått och om det var någon mer nyans. Sen var det flera slinkiga tyger, varav ett marmorerat (satin, eller polyester?) i svart och vitt, eller gråsvart och vitt, som ser handmamorerat ut, eftersom det finns lite färgavvikelser på något ställe här och där, som man får parera bort när man använder tyget . Och lite till. Mer om det en annan gång. Tygerna kan jag absolut inte årtalsbestämma, det är nog inte så nytt som jag tror. Men det är inga fräcka 50-talstyger eller så, mer gammaldagsa varianter och spets på löpmeter i ex khaki och rostorangeröttbruntaktigt svårdefinierat. Sammets/psyskh/velourtygerna är i varje fall fantastiskt vackert mönstrade i själva tygerna, dvs enfärgade. Ser "tunga" och gammaldags ut att se på.


NU skall jag tömma kylen, (trååk) och sen åker jag och packar, och det dröjjer flera timmar innan jag kan fortsätta med min hippieskärm!





 
 
Sanna

Sanna

24 april 2010 14:00

Tusen tack för länken! Jag ser verkligen fram emot att skapa min första lampskärm och med hjälp utav denna beskrivning blir det ju genast mycket lättare! =)

Det var supertrevligt att få en röst till bilden jag har utav dig också! =)

Ha en fortsatt trevlig helg!

Kraaaaam
Sanna

http://krimskramsan.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Gitte - 7 oktober 2022 08:44

    Jag ska börja med att berätta att jag roade mig med att lägga upp lite kuliga julkort på Tradera igår. Vespan hittar du här. Men de verkar rulla ganska fort. Jag la upp några fler varianter av dessa och julkort av Britt-Lis Erlandsson men ni...

Av Gitte - 5 oktober 2022 13:33


    Det låter helt otroligt men det är faktiskt sant. Du hittar den här.  Jag ska från början säga tydligt att det INTE är min förtjänst och att jag hoppas inte att det är uppfattas som ett "skrytinlägg" (jag föraktar självhävdelse och försöker ...

Av Gitte - 5 oktober 2022 11:15


Jag avslutade mitt telefonsamtal och gick ut för att ta ett bloss. Där satt dottern och drack kaffe i vår paviljong. Det är nu inte i sig någon märklig företeelse för hon bor i fastigheten bredvid så vi råkas ofta under paviljongen som vi inte packat...

Av Gitte - 4 oktober 2022 12:58


 Just nu tror jag att det händer massor av spännande och framförallt oroväckande saker gällande vår konsumtion och att vi mycket snart kommer att få se mycket avgörande effekter av både de senaste och de kommande veckorna.  Stora fördelar är väl i...

Av Gitte - 3 oktober 2022 10:57


    Gick och la mig igår med massa goda intentioner. Nu skulle jag minsann bli bättre på att tänka positivt även om världen ramlar runtomkring. Ja, du har nog förstått att jag är en sån som läser nyheter flera gånger om dagen med stor förfäran o...

Presentation

Translate

Mina tapeter

Facebook

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5 6 7 8 9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19 20 21 22
23
24
25
26 27
28
29
30
<<< April 2010 >>>

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

barnebys

Barnebys Blogglista

Vintageguiden

SecondhandGuide.se

Bloggkartan

Jag har placerat min blogg i Långåsbloggkartan.se!

Ovido - Quiz & Flashcards