Alla inlägg den 21 april 2010

Av Gitte - 21 april 2010 21:16

Tog sats för att börja dagens allvar. Något fick mig att associera till vännen jag tog upp kontakten med för ett litet tag sedan, ni kanske minns, tatueraren? Ringer upp honom för att, tja. Bara prata bort en minut och tjinga lite.

Efter en stund säger han:

-Vi är ju lite i samma bransch egentligen. Sa han.

-? Jasså, vaddå? Jag antar att jag lät lika frågande som jag kände mig.

-Jag har också hållt på med knappar. Jag har designat mina egna knappar. Lite fräcka sådär. Behövde metallknappar med döskallar, lite åt rockabilly, eller tatuerarhållet. Men när jag inte hittade några riktigt snygga så ritade jag egna. Jag visste ju precis vad jag ville ha.

    

Att han visste vad han ville ha tvekade jag inte på. Självklart måste en tatuerare tänka i bild?

-Åkej, sa jag och drog på det. Men vad tusan skulle du med knappar till??

    

-Jag blev så himla trött på att jag aldrig kunde hitta snygga skjortor. Så jag designade några stycken.

      

-Va? Gjorde du? Frågade jag.

-Ja, jag var riktigt laddad på det ett tag. Hade massor av ideer.

Han berättade om några av ideerna och jag blev eld och lågor.

-Men, hallå, det där kan du la fan inte släppa, klart du måste göra färdigt din grej??

-Vi höll ju på med det ett tag men sen... tja.

    

Jag blev helt förfärad.

-Men du, man kan ju inte ha världens bästa ideer och bara låta dem ligga, det begriper du väl??

-Nä, men vissa omständigheter gjorde att det blev så. Vi var på ett par mässor och sen rann det ut i sanden pg olika skäl, trots att vi hade fått kanonkontakter på det här....och intresserade och spekulanter. Kan du föreställa dig hur svårt det är för oss som drar lite större storlekar att hitta snygga kläder? Speciellt i rätt 50-talsmodell med lite extradetaljer och rätt snits?

-Öh, ja, det kan jag föreställa mig. Lätt. Men vad hände med skjortorna? Blev de uppsydda?

-Ja, jag har en hel del kvar.

 

Eh, va?? Fick bilder via mail och la genast ut dem på facebook utan att fråga om lov. Och så även här. Sorry, Denny, nu är de visade   


MÅSTE ju visa dina bilder på dina skjortor som här helt fantastiskt skitmegasnygga och du får en hård smäll -Nej förrästen, ett tigerbett!! /ett gammalt internt djungelskämt- om INTE du genast plockar fram alla skjortor som är kvar, och PÅ NÅGOT SÄTT ser till att de kommer i omlopp! Hemma hos dig gör de fasen ingen nytta! 


De är uppsydda i STORA storlekar, uppskattningsvis så är det matchvikterna 130-140 kg som kan dra storlek 3, om jag förstår det rätt; och de finns från storlek 1-4. Jag HAR satt en nagel i ögat på honom tidigare idag, jag vill genast veta: storlekar och mått och pris, och så fort jag får fler detaljer så förmedlar jag mer än gärna detta till den som är intresserad! Det här är ju för fanken plagg som inte växer på träd, designad in i minsta detalj och bra kvalitet!


Kreativa människor får fasen inte springa och gömma sina superbra ideer i garderoben?? (Dessutom ligger han på gamla återupptryckningar av klassiska bikers-planscher med om någon är intresserad, i lite större format). Sånt kan han väl inte få lov att undanhålla alla andra??


Några i repris, visst är de bara grymt snygga? Btw, det är inte tryck utan broderier.

          


Presentation

Translate

Mina tapeter

Facebook

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5 6 7 8 9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19 20 21 22
23
24
25
26 27
28
29
30
<<< April 2010 >>>

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

barnebys

Barnebys Blogglista

Vintageguiden

SecondhandGuide.se

Bloggkartan

Jag har placerat min blogg i Långåsbloggkartan.se!

Skapa flashcards