Alla inlägg den 17 april 2010

Av Gitte - 17 april 2010 11:14

Då  var jag på hemmabanan igen. Härligt förstås. Men det var minst lika roligt att komma iväg, rena rama semestern. Vad annars kan jag göra än att känna mig fullständigt utvilda efter några heldagar då jag fått ägna mig åt diskussioner om samhällsfrågor, samhällsekonomi, ideologi, solidaritet etc, etc, etc? Det har varit skitroligt rent ut sagt. Och jag hoppas förstås att jag kan ta med mig lite inspiration till mina partikamrater och även åt den som snart skall ta över stafettpinnen från mig. Det är inte långt kvar itll valet nu och jag räknar kallt med att ni hjäler vänsterpartiet att få behålla eller helst öka sitt mandat i socialnämnen i varberg förstås!


Dagarna har innehållt sittningar förstås av olika de slag.

  

Jag tror de hette kustbandet, skithärlig "new orleans"-jazz, de inledde äldreriksdagen genom att illustrera ett begravningståg från just New Orleans, med en tung sorgsam march in och sedan festligheterna som tar över när begravningen är över. Dte var riktigt riktigt maffigt! A moment to remember, säger jag då som tycker om sådan här musik mellan varven.


Kjell-Olof feldt still going strong. Tyvärr dålig bild, men sorry, jag kan inte kort refferera samtalet vi fick ta del av. Jag tror att det blir ett helt inlägg en annan dag istället.

  


Och så en helt tom och öde och stor sådan här. Inte dumt alls. Synd bara att de envisades med allt för många tjocka kuddar, saknade min tempur utav attans och det satt absolut i nacken på dagarna att sängen var för mjuk.

  

Hade jag nu inte blivit av med min plånbok sista morgonen på hotellet (nej, jag har inte förlagt den, inte lagt den i packningen, inte själv tappat den eller annat, även om det förstås hade varit det bästa) så hade jag haft riktigt gott intryck av hotellet i efterhand, frukosten var absolut en lagom och bra hotellfrukost (First hotel, royal star). Men som sagt, sista morgonen försvann min plånbok under frukosten. Personen måste varit skicklig, och ingen stor skada skedd i ofs, bortsett från att det är ytterst obehagligt att mitt körkort befinner sig på fel plats. Sånt är inte kul, men det är spärrat hos vägverket i varje fall. Mitt minutenkort låg tack och lov hemma, så jag kom undan med att tappa bort de pengarna som fanns i plånboken just för tillfället. (inget roligt, men inte heller en kris som kan mätas med flygkrisen för tillfället, efter vulkanutbrottet på island).


Apropå Island och inställda flygturer så var det fullständigt kaos på sina håll. En del äldreriksdagsdeltagare fick tillbringa en extra natt i stockholm, vårt tåg kopplades ihop med ytterligare ett x2000 och ändå var det gott om folk som inte fick biljett hem.

Ajdå, vad känsliga vi är när yttre faktorer ställer till det för oss! Vi är så vana vid att allt flyter att vi nog inte ens märker det förräns det inte fungerar!

Presentation

Translate

Mina tapeter

Facebook

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5 6 7 8 9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19 20 21 22
23
24
25
26 27
28
29
30
<<< April 2010 >>>

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

barnebys

Barnebys Blogglista

Vintageguiden

SecondhandGuide.se

Bloggkartan

Jag har placerat min blogg i Långåsbloggkartan.se!

Skapa flashcards