Alla inlägg den 9 april 2010

Av Gitte - 9 april 2010 23:15

  

Så. Nu tror jag baske mig jag har gått igenom sortimentet jag tog hem. Det tog mao sisådär en fem dagar... Men ikväll har jag kunnat börja städa upp efter mig. Ni skall vara glada för att ni inte vet hur här ser ut. Och jag skall vara ÄNNU gladare för att jag inte tar bilder och lägger ut på bloggen. Huvva, jag hade dött av skam.

Det ligger högar av post, det ligger disk i vasken, hundhår på golvet, kläder behöver tvättas och jag vet inte allt som har förfallit under veckan. Men nu kan jag se framåt. *ler ansträngt* Mot att göra samma sak i lokalen med början imorgon. Av någon märklig anledning så börjar jag känna mig lätt mätt på knappar för den här veckan. Egentligen hade jag lite mentalt behövt sätta igång en period med tapeter igen? Men, men. Ett bal på slottet var det...


Har kapitulerat lite och slängt ut ut ett gäng auktioner på väldigt kort tid. 3 dagar. Brukar inte lägga så korta auktioner, men gjorde det nu för skojs skull, hoppas det blir lite fyndläge för någon och att ni gillar mitt sortiment! Annars borde jag nog ställa mig på blöjfabriken eller något istället? Måste ju säga att jag själv tycker att jag den här gången nästan har överträffat mig själv, dvs när det gäller sortimentet jag själv har handplockat, grunka för grunka! Hoppas ni tycker det samma!  

Ha en fortsatt trevlig fredagsnatt!

                                    

Av Gitte - 9 april 2010 18:24

  

Idag har jag påbörjat massor av projekt men inget verkar bli riktigt klart? Har tömt mitt gamla ekskåp (äplet, ni vet?) på innehåll, packat ner detta och sen sorterat in alla knappar och band som ligger ute på tradera. Har därför järnkoll på läget nu, och det skåpet är sedan det sista som packas ned när vi flyttar, och den som rör i förväg får korta fingrar! =)! Nu drar det nämligen ihop sig mer och mer för flytt.

Men sen satte jag igång med gamla spetsar, dels från hämtningen nu, men se den ovan. Den har jag haft i mina gömmor ett bra tag. Detär en riktigt bammal härlig bred spets från en kortvaruaffär. Bör vara från första svängen av nittionhundratalet om faktiskt, inte tidigare. Helt underbar. Har inte mycket kvar, 4 meter, har lagt den på tradera, och sorry. Den är inte billig. Men den är värd varenda krona för den som älskar gamla spetsar, det går nog inte att bli ledsen eller besviken på den!

Dessa två tunna skira varianter, med en lätt touch of patina är från samma lager.

    

Även de ligger ute nu på tradera.

Tillsammans med nedanstående, som ju hoppar några decennier fram. Börjar med den som måste vara den äldsta.

  

Nischten från igår, ser ni nog på tagsen. Det ligger ett blått papper under överta visningslagret. En orörd förpackning. Jag skall ta ett djupt andetag när jag klipper av första metern. Blir nästan en religiös upplevelse...

Sen lite rosa spetsar, också lite äldre, från tiden då najlon stod högt i kurs:

      

och:

    

Nu har jag bältesspännen kvar. Hoppas jag får till det ikväll. Kan väl säga att det blivit lite långa dagar denna vecka!

Imorgon skall jag baske mig beställsa sol, så att jag dels kan åka och

1. Sortera i lokalen (hjälp, alla kartonger och säckar måste ju vara borta från golvet på söndag) och

2. Pilla i en rabatt. Vore inte dumt alls, längatar efter uteviste nu så jag nästan går åt!

Presentation

Translate

Mina tapeter

Facebook

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5 6 7 8 9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19 20 21 22
23
24
25
26 27
28
29
30
<<< April 2010 >>>

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

barnebys

Barnebys Blogglista

Vintageguiden

SecondhandGuide.se

Bloggkartan

Jag har placerat min blogg i Långåsbloggkartan.se!

Ovido - Quiz & Flashcards