Alla inlägg den 8 april 2010

Av Gitte - 8 april 2010 09:14

Flera dagars knappill lider mot sitt slut här hemma. Jag trodde aldrig att det skulle ta slut. Det har inte varit roligt för ungarna att ha lov den här veckan, sambon har jobbat eftermiddag och mamman har jobbat. Men idag är det ett par timmars jobb och sen kan jag packa ihop resterna och ta med till lokalen. Ni som bor i närområdet och som vill se knapparna eller band som jag har lagt ut i min traderabutik jag måste tyvärr göra er lite besvikna, en stor del av det urvalet finns nämligen endast hemma för nätförsäljning. Sånt som jag har handplockat går rätt ut på nätet, däremot finns det berg kvar i butiken som jag inte sorterat och inte vet vad det är överhuvudtaget, än så länge.

Är någon variant av intresse, så hör gärna av er via mail i förväg så skall jag plocka med när du kommer.


En del metallknappsvarianter kanske hamnar på Axtornasällskapets historiska dräkter. Det hade ju ärligt talat varit skitroligt. Har ni inte hört talas om slaget vid Axtorna och gillar lajv, så ta en titt på sidan! Och för tusan, kom hit när det årliga slaget går av stapeln! Själv drömmer jag om att få lite tid över och ha en fritid, hade mer än gärna aktiverat mig i dyligt, och varför inte just där. Vi pratade ett litet tag om att vi behövde en familjehobby, men vad jag än föreslog (korgmålning, linedance och liknande; förslagen var dock inte superseriösa, förlåt ni som håller på med det, men det vore otänkbart att min sambo skulle göra något dyligt) så blev det kalla handen och sen blev det bara inget av. Mer än våra tapetseringsprojekt då förstås, men hur kul är det för ungarna? Bara jag får flyttat och får lite liv över, så skall jag baske mig överväga det på allvar. Lite hårt arbete och friluftsliv har ingen dött av och det är trots allt fostrande på sitt sätt. Vill inte sambon vara med får han väl stanna hemma... eller? 


Idag skall jag gå igenom bältesspännen mm. Har några nylonspetsvarianter som också skall ut. Men sen är det baske mig stopp på godsakerna här hemma. Det skall bli skönt. Sambon har börjat packa under dagarna som har gått samt varit i huset och grejjat på förmiddagarna, tillsammans med ägaren, och det går sakta men säkert framåt. Då golvet i köket skall bytas så frågade jag lite försiktigt om det skulle gå bra med ett vitsvartrutigt golv, och jag har fått ett väldigt försiktigt positivt svar. (Det skulle vara kanon till teakskåpsluckorna, även om de är senare 60-tal, dvs ett helt vanligt folkhemskök, men ack så härlig teak!). Finns mattan bara på 4-metersbredd så hade han absolut inga invändningar (verkade nästan tvärtom!). Jag har önskat mig ett svart-vit-rutigt köksgolv sedan jag hade mitt eget hus under nittiotalet, men där blev det aldrig, och när jag och sambon sedan gjorde iordning en sönderslagen bostadsrätt när jag sålde huset, så motsatte han sig allt han bara orkade. Då var han fortfarande mitt i sitt "moderna" tänkande, idag har han onekligen anpassat sig till mig, snarare än tvärtom. Det var ju en lätt liten kollision i det avseendet när vi träffades. Han ville ha nytt, jag ville shoppa på auktion. På den tiden hade vi en helt annan ekonomisk situation idag, så jag vill nog påstå att dessa år av armod har gjort underverk med den mannen   .


Nä, nu skall jag inte skriva sönder hela inlägget. Ett urval av gårdagens upplägg på auktion kommer nedan. Det är knappar som finns i ytterst litet antal.

                              

Sen måste jag skrika hög.

KOLLA DEN HÄR!!!!!!!!!! (träknapp).

  


Presentation

Translate

Mina tapeter

Facebook

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5 6 7 8 9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19 20 21 22
23
24
25
26 27
28
29
30
<<< April 2010 >>>

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

barnebys

Barnebys Blogglista

Vintageguiden

SecondhandGuide.se

Bloggkartan

Jag har placerat min blogg i Långåsbloggkartan.se!

Skapa flashcards