Alla inlägg den 7 april 2010

Av Gitte - 7 april 2010 08:54

var ingen rolig dag. Måste absolut ha pms nu, men det var ju ett tag sedan, så det är la dags... Det började bra. Skulle till affären och hämta tapeter. När jag kom fram, så går jag fram till dörren, som är låst och upptäcker att min nyckel ligger i bilen. Utanför lokalen har vi kullersten precis framför. Och ner mot vägen går det även lite kullersten efter kantstenen ner mot gatan i en liten sluttning. Regnade gjorde det. Och lite stressad var jag nog. Hann i varje fall inte tänka på att stenen kunde vara hala nu när de är isfria. Men "kabom" så låg Gitte raklång på sidan, och fort gick det. Så fort att jag inte hann att uppfatta det egentligen, mer än att smällen var stenhård. Kantstenen fick jag på armen och sen landade jag med ena höftbenet först. En rejäl lårsmäll blev det med. Men jag var mest paff först. -Vad gör jag, hur gick det här till? Det tog några sekunder innan smärtan kom och då funderade jag på en stund om jag hade skadat höften rejält, eller om jag skulle kunna komma upp igen. Upp kom jag dock och fick linkat vidare och gjort det jag skulle. Men aj-som-f*n vad det gjorde. Sen tappade jag både fart, kurs och energi nästan rästen av dagen.

Asså, en smäll, visst, den gör ont.

Men inte tusan blir man orkeslös utav det? Men det var precis vad jag blev rästen av dagen, det var som om all kraft hade lämnat kroppen, eller tagit ut sig fullständigt på att hantera smärtan som nog var rätt så rejäl. Det måste den ha varit, för det kändes fortfarande när jag gick och la mig, och jag vände och vred för att hitta enså smärtfri ställning som möjligt. Idag känns det mest som om jag har träningsvärk i alla muskler i ena sidan... fast att jag inte har gjort ett skvatt. Mer än ramlat omkull förstås.


Men sent om sider fick jag lite fart, så metallknapparna åkte i varje fall ut.

Måste visa några favoriter:  


Färgen är lite fel på den här, ser nästan ut som lite guld-bronsaktig. Stor, 3,1 cm. Den hade jag ärligt talat kunnat tänka mig som smycke eller som knapp i en mantel på en medeltidsdräkt.  Vad det är för motiv har jag inte en susning om.

  

Den här är också en liten underbar goding:

  

Visst är den vacker? Antikfärgad metall, eller vad man skall kalla det.


Sen en klassiker. Med krona. Och härlig lyster:

  

Idag skall jag bli färdig med rästen av knapparna som ligger hemma, för nu har sambon börjat packa ordentligt. Det är nu inte många veckor kvar tills allt händer på en gång.

Det är äldreriksdtag i stockholm, och det skall jag iväg på.

Det är dags att lämna in deklarationen.

Vi flyttar.

Phu. Dessutom har jag tänkt att hinna med att gå igenom knappar i affären också, där står det ju ett halvt berg ouppackat...

Presentation

Translate

Mina tapeter

Facebook

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5 6 7 8 9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19 20 21 22
23
24
25
26 27
28
29
30
<<< April 2010 >>>

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

barnebys

Barnebys Blogglista

Vintageguiden

SecondhandGuide.se

Bloggkartan

Jag har placerat min blogg i Långåsbloggkartan.se!

Skapa flashcards