Direktlänk till inlägg 4 april 2010

Helgen i bilder.

Av Gitte - 4 april 2010 20:56

Inser jju att jag har glömt det allra viktigaste egetnilgen den här helgen. Råder genast bot och bättring på detta, rodnar och skäms.

  

Glad påsk till er alla, även om det blir lite mitt-i eller i efterskott.


Men nu är vi på hemmaplan igen och jag har nu kunnat få in de bilder jag har tagit i burken. Här får ni en liten smygtitt på lagret som jag har besökt:

  

*suck* Tja, vad säger man?? Som jag nog tidigare sagt, från golv till tak med knappar och utrymme efter utrymme ser ut såhär. Tror ni att det gör det så smått svårt att handplocka? Varje gång man hittar världens vackraste knapp, så hittar man en som är ÄNNU vackrare... En upplevelse, tro mig!

Här är en liten hint om vad jag fick med mig:

    

Fråga mig inte vad som finns i lådorna. Jag har inte en aning, har köpt det mesta osett. Men se smågodiset här, där det ligger i påsar. Man blir ju för tusan sugen på socker bara av att se det!

  

Men helgen var ju inte bara knappar utan även lite vila och semester. Om man bortser från timmarna jag letade febrilt efter mitt kvittokuvärt. Hur jag än letade så kunde jag ju inte hitta rätt kuvärt. Tó de?? Det låg hemma i pappersskräphögen, jag hade packat ner fel kuvärt och skickat fel kuvärt på pappersinsamlingen... tur jag gick igenom det när jag kom hem!

Men helgen var det.

Ungarna skötte sig finfint.

  

Hundarna njöt:

  

Bellis Pluttus.

  

Hero hjälper till att ta ner trasiga takpannor... han stod bara och väntade på upp-kommandot. Som inte kom, som tur var.

  

Svärfars hund som generöst delade med sig av alla sina ben som ligger överallt utomhus. Hillu, en finsk lapphund.

  

Här är mönstret på borsdskivan i husvagnen som jag blev vrålförtjust i!


Tja, sen kom vi hem. Lastade av kartonger efter kartonger med knappar i lokalen, tog med ett urval hem och vi har så smått börjat att sortera och portionsförpacka en del. Fortsättning följer många dagar framöver....

  

Tja, då var det snart vardag igen! Tack och lov har ungarna påsklov under veckan som kommer, skall bli färdig(are) med dekorband, bollfrans och knappar samt att det är dags att börja packa så smått.

mmm. Snart har vi ett rikigt kök. Skall bli helt underbart!


 
 
Mirjamita

Mirjamita

4 april 2010 23:46

Vilket underbart rum med knappar! Och jag som alltid tyckte att min farmor hade mycket. Hon tyckte om att skapa allt möjligt (sy t.ex.), och köpte oändliga mängder bra att ha saker. Bland annat knappar, hysskor, spetsar, dekorband, trådar, axelvaddar, tyger... bara det var billigt.
När hon dog fick hennes döttrar och min mamma ta hand om allt. En hel del hamnade hos min mamma som är sömmerska. Under flera år rotade jag genom alla småsaker så snart jag var på besök, och tog med mig alltid något litet. Men bara lite. Ändå, inte ens farmors gömmor innehöll såna här mängder, men hon skulle ha blivit salig av den synen.
Ha det gott i påsken!

http://mirjamitas-ordbild.blogglatsen.se

 
Mia

Mia

5 april 2010 09:43

AAaaaaaaoooooouuuu....jag ylar av lycka. Även om den sker på distans. ;D

http://abrovinkel.blogspot.com

 
Ullis

Ullis

10 april 2010 09:43

Vilken kul blogg, har aldrig tänkt på att man kan ha så mycket knappar. :)
Jättefina spetsar och tapeter.
Sen fastnade jag såklart när jag såg påskblomman och hundarna såklart! Har två själv, den ena heter också Hero. :)
Tack för din kommentar på min blogg! Det uppskattas!
Trevlig helg!

http://ullispyssel.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Gitte - 7 oktober 2022 08:44

    Jag ska börja med att berätta att jag roade mig med att lägga upp lite kuliga julkort på Tradera igår. Vespan hittar du här. Men de verkar rulla ganska fort. Jag la upp några fler varianter av dessa och julkort av Britt-Lis Erlandsson men ni...

Av Gitte - 5 oktober 2022 13:33


    Det låter helt otroligt men det är faktiskt sant. Du hittar den här.  Jag ska från början säga tydligt att det INTE är min förtjänst och att jag hoppas inte att det är uppfattas som ett "skrytinlägg" (jag föraktar självhävdelse och försöker ...

Av Gitte - 5 oktober 2022 11:15


Jag avslutade mitt telefonsamtal och gick ut för att ta ett bloss. Där satt dottern och drack kaffe i vår paviljong. Det är nu inte i sig någon märklig företeelse för hon bor i fastigheten bredvid så vi råkas ofta under paviljongen som vi inte packat...

Av Gitte - 4 oktober 2022 12:58


 Just nu tror jag att det händer massor av spännande och framförallt oroväckande saker gällande vår konsumtion och att vi mycket snart kommer att få se mycket avgörande effekter av både de senaste och de kommande veckorna.  Stora fördelar är väl i...

Av Gitte - 3 oktober 2022 10:57


    Gick och la mig igår med massa goda intentioner. Nu skulle jag minsann bli bättre på att tänka positivt även om världen ramlar runtomkring. Ja, du har nog förstått att jag är en sån som läser nyheter flera gånger om dagen med stor förfäran o...

Presentation

Translate

Mina tapeter

Facebook

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5 6 7 8 9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19 20 21 22
23
24
25
26 27
28
29
30
<<< April 2010 >>>

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

barnebys

Barnebys Blogglista

Vintageguiden

SecondhandGuide.se

Bloggkartan

Jag har placerat min blogg i Långåsbloggkartan.se!

Ovido - Quiz & Flashcards