Alla inlägg den 3 april 2010

Av Gitte - 3 april 2010 15:39

När vi anlände här hos svärfar i Väne Ryr blev vi väldigt överraskade allihop. Än en gång kan vi konstatera att årstiderna skiljer ungefär ett par veckors tid mellan här och hemma. Här låg det fortfarande snö, inte hela täcken men rätt så mycket ändå, jämfört med hemma där snösmältningen tog sista varvet för ungefär två veckor sedan. Nu finn det inte många snövallar kvar här heller efter helgen, men jag gissar att vi kommer att slås av att allt är grönt när vi kommer hem imorgon, något det inte är här, men har solen stått på även hemma så har det braskat iväg under dessa dagar.


Jag och sambon har sovit i en husvagn som står på svärfars tomt, något vi inte gjort tidigare när vi varit här, men det har verkligen varit jätteskönt att vakna till fågelkvitter om mornarna. Jag inser mer och mer att jag MÅSTE ha en egen husvagn, fast då en sån som rullar och kan flyttas runt på. Jag har velat ha det i många år men sambon har strävat emot. Efter den här helgen är jag inte lika säker på att han är lika motvalls och sonen råkade berätta i bilen på väg hit att han överväger att sälja sitt husvagnsägg, dvs den större modellen av ägg, från 1971, ´han hade förvisso blivit tillfrågad om den var till salu tidigare och han hade nekat, men nu funderade han ändå på att ringa personen som var intresserad. Jag hojtade därmed högt, sist missade jag hans laxrosa Opel Record Berlina från 1958 på ungefär samma sätt, fast den här gången tänker jag absolut försöka vara lite snabbare än sist; är den okej inuti tänker jag absoluat överväga att slå till. Jag vill absolut ha en duett eller pv, kanske kan jag överväga en Amazoncombi så småningom, men även om bilen framför råkar vara äldre så kan nog ändå ett ägg från -71 göra sig ändå. Bara den inte är för röten så ser jag redan allt kul man kan göra med en husvagn på insidan. Och nej, jag skall inte lacka en endaste eldsflamma någonstans, och inredningsmässigt talar vi absolut om fullständigt tidstroget och tidsenligt, inget annat kommer förstås på fråga i min kommande husvagn. Den vi har bott i nu under helgen är nog rätt så schysste den med trots att det inte är ett ägg (de är förstås högst på önskelistan) men brunt och grönt och beie och rosa och mussigt och intakt från 1976 är det ändå. Bordet är helt underbart, en perstorpsvariant i orange med bruna små blommor på. Såna detaljer blir jag helsåld på.


Jag tog ju med mig lite jobb under ledigheten. Det är härmed gjort. Visst är det en fullständig snilleblixt att ta med sig pappersjobb som man kan ägna påskafton åt? Jag är dock lätt i upplösningstillstånd för jag är helt säker på att jag packade ner min bankdosa och ett kuvärt med kvitton i... men de finns inte att återfinna någonstans. Hoppas innerligt att de ligger hemma i tryggt förvara, annars blir det dyra slarvpengar för mig i sista ändan. Tur bara att det är mina egna. Jag brukar inte slarva med papper, egentligen har jag inte gjort det den här gången heller, vet ju att alla fanns i god ordning samlade i just det kuvärtet jag höll i handen och som nu är puts borta. Håll tummarna för mig att det ligger hemma i kylskåpet, i tvättkorgen, i garderoben eller på dass... jag vill absolut minnas att jag stoppade ner det när jag tänker tillbaka på när jag höll det i handen sist, men jag hoppas att min minnesbild är en efterkonstruerad önskefrekvens av vad jag gjorde av det i sista ändan, i förhållande till vad jag verligen gjorde med det. Förmodligen har jag absolut inte tänkt och därmed ännu mindre skapat mig en minnesbild utav vad jag gjorde med det. Människans hjärna och minne är trots allt inte en en sanning huggen i sten, utan vi kan skapa önskeminnesbilder om vi vill riktigt mycket, det är jag varmt övertygad om!


Nä, jobbet är gjort, solen kallar och jag skall åka och handla lite grillvirke tror jag! Han en härlig fortsatt påskafton på er alla! 

Presentation

Translate

Mina tapeter

Facebook

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5 6 7 8 9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19 20 21 22
23
24
25
26 27
28
29
30
<<< April 2010 >>>

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

barnebys

Barnebys Blogglista

Vintageguiden

SecondhandGuide.se

Bloggkartan

Jag har placerat min blogg i Långåsbloggkartan.se!

Skapa flashcards