Alla inlägg den 24 mars 2010

Av Gitte - 24 mars 2010 14:44

Har velat runt lite idag. Inte fått sådär jättemycket ur händerna. Var iväg en sväng till stan. Vad gör jag? Jo, glömmer förstås lapparna så jag kan hämta ut dotterns biljetter. Får göra det innan hon åker imorgon tror jag. Eller om vi har atg här i närheten.


Men jag var och hämtade en provdocka Diana. Hade hoppats på att stången skulle vara lite mindre skavd i plasten än min, men det visade sig när jag gick igenom henne att hon var i samma skick stångmässigt som den jag har. Det kanske är standard på dessa här?

Hade en spekulant på en diana om jag vill sälja min, men det visade sig att hon behövde den lite större modellen och detta är den lilla. Därför åker Diana upp på tradera redan ikväll.

  


Sen gick jag här hemma och kliade mig lite i bakhuvudet. Blir inte riktigt att jag får så mycket i händerna när jag vet att jag måste åka iväg. Klänningar tar för lång tid, alla sömmar skall gås igenom, och sen skall det mätas och jag behöver röja av bordet för att få plats och där ligger alla mina försändelser och väntar på att skickas iväg. Får bli imorgon. Vad skall jag ta istället? Funderade länge och väl innan jag började plocka fram svamp och sadeltvål, för att tvätta rent dessa här.

Gamla modellskor.

  

Två par vårstövlar.
Ett par 80-tals peter pan-modell i kornblått.

Ett par vintage höga lackstövlar. Megaretro och görläckra. Hade jag haft små fötter och smala vader så hade jag absolut behållt dem.

Ett par åttiotalspumps och ett par femtiotalspumps. Femtiotalspumpsen är begagnade, men resterande i stort sett oanvända, har använts för en catwalk en gång i tiden.

Skall se om jag hittar mer kul. Känner mig lite fantasilös just nu bara. Tycker att jag lyfter och vänder på grunkor och har sett dem förr.... nä inget å ha, sån är det ingen som vill ha, nä, den är inget vidare, nä, inte den, och etcetera. Hm, ibland är jag inte så snäll mot mig själv för att uttrycka det millt.


Av Gitte - 24 mars 2010 08:24

Slängde på sista tvätten innan jag gick och la mig.

-Skall du verkligen tvätta nu? Frågade sambon lite bekymrad.

-Jadå. Svarade jag tvärsäkert. Absolut.

-Men tänk om tvättmaskinen är sönder imorgon igen?

-Sån tur har jag nog inte, svarade jag. Men jag skall ärligt medge att jag noga kollade in tvättmedelsfacket. Det fanns inga räster kvar. Så jag räknar kallt med att jag inte möter något oförutsett idag. Men jag skall snart börja nere i källaren med att hänga och vika tvätt.


Annars kommer förmiddagen att gå åt till att åka in en sväng till stan. Skall göra en liten hämtning, samt lösa ut doters biljetter till Gotland. Hon åker imorgon och är hemma igen på lördag. Själva auditionen är på fredag mellan 13-16,00, och det ingår uppvärmning, lite improvisationer och sedan 15 minuters intervju. Nervöst som attans att vara mamma och släppa iväg en 15-åring sådär. Jag litar fullt och fast på henne. Men hoppas att hon är lite mer lik sin far i den åldern än sin mor, det skulle vara betydligt tryggare... min mor litade på mig en gång i tiden, trots att jag nog var mest pålitlig i ett avseende; att jag var fullständigt opålitlig eller inte försatte att hoppa på allt som var spännande nog...*skratt* Trot eller ej, när jag var i hennes ålder hade hennes far, -den ökände raggaren som de flesta skulle varna sina döttrar för- en oerhört lugnande inverkan på mig enligt min mor, hon hade nog rätt, och hon hade sett mig i värre sammanhang; faktiskt första gången hon inte påstod att jag var i dåligt sällskap... Nåja, det återstår att se. Men kära dotter. Den här ägnar jag dig nu. Lyssna på texten. Den är fin.


Father
It's not time to make a change,
Just relax, take it easy.
You're still young, that's your fault,
There's so much you have to know.
Find a girl, settle down,
If you want you can marry.
Look at me, I am old, but I'm happy.


I was once like you are now, and I know that it's not easy,
To be calm when you've found something going on.
But take your time, think a lot,
Why, think of everything you've got.
For you will still be here tomorrow, but your dreams may not.


Son
How can I try to explain, when I do he turns away again.
It's always been the same, same old story.
From the moment I could talk I was ordered to listen.
Now there's a way and I know that I have to go away.
I know I have to go.


Father
It's not time to make a change,
Just sit down, take it slowly.
You're still young, that's your fault,
There's so much you have to go through.
Find a girl, settle down,
if you want you can marry.
Look at me, I am old, but I'm happy.
(Son-- Away Away Away, I know I have to
Make this decision alone - no)
Son
All the times that I cried, keeping all the things I knew inside,
It's hard, but it's harder to ignore it.
If they were right, I'd agree, but it's them you know not me.
Now there's a way and I know that I have to go away.
I know I have to go.
(Father-- Stay Stay Stay, Why must you go and
make this decision alone?)
......................


Em/kväll åker Gitte och jobbar. Hoppas då att det finns en diger powerlista som åker ut, får instruera dottern så hon vet hur hon laddar upp den.


Ps. Till min dotter. Tro fan inte att jag släpper iväg dig för att jag tycker att det är KUL! Du får igen en vacker dag, den dagen du får en egen dotter, då får du gå igenom samma skärseld själv! Börjar förstå min mor, som släppte iväg mig...och min mormor. Som släppte iväg SINA döttrar. Gaaah. Just nu vill jag helst kedja fast dig i källaren!!!

Presentation

Translate

Mina tapeter

Facebook

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4
5
6
7
8 9 10 11 12
13
14
15 16 17
18
19 20 21
22 23 24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2010 >>>

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

barnebys

Barnebys Blogglista

Vintageguiden

SecondhandGuide.se

Bloggkartan

Jag har placerat min blogg i Långåsbloggkartan.se!

Ovido - Quiz & Flashcards