Alla inlägg den 21 mars 2010

Av Gitte - 21 mars 2010 22:08

  

då har även Söndagen gått till ända. Var förstås i lokalen (varför kallar jag det lokalen istället för affären??) Eftersom jag hade lite tid för mig själv hann jag börja rota lite i magasinet. Det märks tydligt att minusgraderna har släppt sitt fäste, det är inte olidligt kallt att gå därinne och skrota, utan tvärtom ganska uthärdligt. Fick fiskat fram eller lokaliserat lite smått och gott och fick även gått igenom lite frottébitar från provtygslagret. Såå fina. Ni som vill se kan kolla på tradera, då ett urval åkte upp där.

Se klänningen ovan. Visst är den bedårande? Den kom in idag. Svår att datera, skulle nästan vilja kalla den 50-tal, både med tanke på batikstil och modell, lite skurrocksaktig klänning. Men för att vara på säkra sidan får jag nöja mig med att säga att den åtminstone allra minst är 60-tal. Hemmasydd och hemmabatikad, det fanns en signering, men den missade jag att ta bild på. I vilket fall som helst är ett det underbart hantverk!!

  

Har ett par knappar att mäta upp och ett mail att skicka sen är det nog kvällen för idag. Trots att klockan inte är mycket känner jag mig lätt sliten.

Imorgon gäller:

sortera papper. Fortsätta packa. Förhoppningsvis lägga upp ett par auktioner på tradera till och sen är det jobb för rästen av slanten. Skall hoppa in på ett lite senare pass imorgon, vilket jag ser fram emot. (Visst har jag berättat att jag har börjat jobba lite smått på ett hvb-hem igen? Trivs som fisken i vattnet hittills.)

Presentation

Translate

Mina tapeter

Facebook

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4
5
6
7
8 9 10 11 12
13
14
15 16 17
18
19 20 21
22 23 24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2010 >>>

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

barnebys

Barnebys Blogglista

Vintageguiden

SecondhandGuide.se

Bloggkartan

Jag har placerat min blogg i Långåsbloggkartan.se!

Ovido - Quiz & Flashcards