Direktlänk till inlägg 15 mars 2010
Har ett litet bryderi i bakhuvudet. Jag har fått en halv förfrågan, säkert en nyfikenhetssådan, och jag skall försöka precisera vad jag vill ha för de här skorna från slutet av 1800-talet. Väl använda, väl vårdade och lädret är mjukt. Men jag har verkligen inte en susning. OM någon har ett gott förslag är jag ytterst tacksam och glad!
Jag har inte tänkt mig att kräma ur varje krona, utan vill mest bara veta vad som är rimligt. Tror inte man springer över såna här varje dag?
Skall se om jag inte kan hitta även dessa här:
Kanske dags att avvyttra även dem... har nog många små grunkor som jag hade en plan för, men jag måste nog avgöra om den planen kom av sig nu när jag delar lokal och inte har mer än en ytterst avgränsad lokal själv. Kanske dumt att klämma på grunkor bara för att jag är förtjust i dem själv. Barnskorna är oanvända från en gammal lanthandel och är så fina så det är helt sanslöst.
Och jo förrästen, den här visade jag inte igår. Jag fick in ett ex till av boken:
dockans nya kläder, av Gia Wiman Olsson från 1968. Om någon är intresserad av retro dockklädesböcker, så åker ett ex upp på tradera inom kort.
Jag haren massa smått och gott liggande hemma som jag egentligen skulle haft som dekor, men allt sånt kommer ju av sig. Spara för den dagen jag byter lokal, nej, det går inte. I synnerhet inte nu när jag skall börja packa för att flytta. Så det blir mycket som får rensas bort. Att trycka ner i magasinet känns inte så lockande, där har jag ju så mycket som det är. Bättre att det kommer iväg, kommer ut till nytta och blir uppskattat.
Och som sagt, jag kan nog hitta en hel del, bara jag börjar:
*leta
*bestämmer mig för att släppa
*slutar tänka efter
och framförallt....
*Inte KÄNNER efter.
Gitte.Det är döda ting. Släpp och gå ut och hitta nytt! (dvs, nytt gammalt förstås!).
Må | Ti | On | To | Fr | Lö | Sö | |||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
6 | 7 |
|||
8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 |
14 | |||
15 | 16 | 17 | 18 |
19 | 20 | 21 | |||
22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 |
28 | |||
29 | 30 |
31 | |||||||
|