Direktlänk till inlägg 14 mars 2010

Hujeda mig sån dag jag haft! =)!

Av Gitte - 14 mars 2010 17:58

Har haft en riktigt riktigt rolig dag i lokalen. Söndag betyder öppettid, och en sådanhär mittimånadensöndag så vet man en sak i förväg, och det är att det kommer att vara lugnt och liten ruljans och inte mycket folk som kommer förbi. Nu rör det kanske inte mig sådär jättemycket längre, men min övertagare märker det förstås. Att det inte rör mig längre, med det menar jag absolut inte att jag inte kommer att märka att det är lågperiod i månaden, utan jag kommer att ha lågperiod alltid. Är jätteglad för dem som kommer, men tror inte riktigt att tid i månaden kommer att märkas så mycket över lag, då tja. Kundkretsen är nog ganska begränsad överhuvudtaget, att jag har satt öppettid överhuvudtaget är mest för att det är bra att ha en fast tid om man vill titta eller prata med mig, för dem som inte vill komma överens om annan tid. Och det är samtidigt skönt att åtminstone ha en dag i veckan att hänga upp sig på, en tid då jag absolut skall vara där.

Men! Lågperioder har en helt annan tjusning, som jag verklgien uppskattar mycket. De personer som kommer, man har liksom tid och möjlighet att .... mötas på ett litet annat sätt. Im a nerd. I know. Men bara det här med att diskutera olika skeenden och detaljer och få till sig en liten tankegång från någon annan person som man aldrig skulle mött annars är en ynnest. Något som jag njuter mycket utav. Det händer att jag får frågan ibland "vad samlar du på" och mitt svar är nog det ständiga. -Möten. Och det är just lite så det är! Det finns massor av grunkor jag har en förkärlek för, som jag gärna omger mig med (gamla handarbetsböcker är ett sådant område), och ting jag gärna har, men samlar? Jag vet inte om jag samlar något. Mer än just sekvenser, stunder, sekunder och ett åsiktsutbyte. Att få föra ett samtal med någon som leder till en ny tanke för sig själv, som leder till nästa tanke som i sin tur leder till en känsla. DET samlar jag på. Och idag var just en sådan dag. Hade flera sådana samtal idag och efter en sådan dag så är jag mer än nöjd när jag stämplar ut min kassa oavsett vad den visar för resultat!


Idag kom det dessutom IN mer än UT. Jag bara måste visa. Min förtjusning vet ingen gräns!


Mönster till Bilkuddar:


   

När jag ser dessa här så vill jag verkligen verklgien ha en amazoncombi, en pv eller duett. I drömmen är min kommande bil svart, givetvis med min kommande logga på. Men jag vet ju, den dagen jag springer på MIN bil, så spelar färgen ingen roll. Ett par käcka bilkuddar kommer den dock att ha i baksätet. Och en bilpläd, och en picnickkorg där bak!


En underbar receptbok. Mat för två, omkring 10:-. I boken finns ett lösblad. Under väldigt kort tid, så händer det visst något på konsumentindexfronten som ger en konsekvens:

    

Den här skall jag absolut lusläsa. Jag tror att det har hänt något med våra matvanor sedan dess. Jag inbillar mig att vår köttkonsumtion har ökat markant och att man kan se det i gamla recept. Jag är fullt medveten om att det här är en kokbok som avser att hålla kostnaden nere och att det i sig faktiskt betyder att köttmängden är lägre per person, men inte tusan räknade man med flera hundra gram kött per person och måltid då? Jag tror som sagt att vi har fått helt andra matvanor sedan dess.


En förpackning från Finlayson, tror det är näsdukar. Har inte öppnat den. Visst är den fin!

      


Ett helt fantastiskt uppläggningsfat med litet... hm? Vad kan ändamålet vara? En liten kanna är det i varje fall. Måste kolla på retro vad det här är för fabrikat, om någon känner igen. Importmärkt. Jag tycker att det har en helt fantastisk dekor.       


Den här uppsala ekeby-kannan, heter Maritza. Kolla rosen vilket läckert motiv!

  

Asså... nu... får jag lust att tatuera mig. Jag har redan en ros. I en tribal. Gjord av en mycket speciell och kär vän en gång i tiden. Denny Helenius. På den tiden fanns han i Tranemo. När den skulle fyllas i, så åkte jag förstås till honom i Borås för att göra det; det är länge sen nu.

-Kom och kolla grabbar. Här ser ni min andra tribal jag gjorde någonsin. Han berättade om hur det var då, när de nya influenserna som kom, dem som ingen vågade sig på för vem vill ha bara svarta mönster liksom? Då var det ingen som anade hur det skulle slå. Jag har aldrig ångrat mig. Jag älskar min ros, och mitt svarta mönster. Men när jag ser den här kannan så undrar jag om jag inte har plats för en till någonstans? Det är en fördel med att ha mycket hud och stora ytor ;) det finns alltid någonstans man kan sätta en sån här!



 
 
Ingen bild

ynnest

14 mars 2010 22:35

Hej
Är ett av dina möten idag. Roligt att du tyckte om sakerna i papperskassen! Jag kände på mig att du skulle uppskatta dem...Det gör mig nöjd med dagen=)

 
Gitte

Gitte

14 mars 2010 23:38

Åh, hej! OM jag gillade sakerna i papperskassen, och oj vad roligt det var att gå igenom! Har förrästen nog hittat upphovsmannen till skålen och kannan:
Überlacker zierkeramik.
Har inte hittat så mycket ännu om keramikern, men fortsättnign följer =)!
Förpackningen från finlayson var helt underbar, dessutom!!

Hittade även min goda vän tatueraren igen tack vare kannan. Vem vet hur det här slutar! =)!

http://www.bortbytingen.bloggplatsen.se

 
Gitte

Gitte

14 mars 2010 23:41

Ynnest; jag glömde det viktigaste. Stort TACK till dig! =)!

http://www.bortbytingen.bloggplatsen.se

 
Lotten

Lotten

15 mars 2010 08:25

Åhh jag blev alldeles kär i det översta bilkudde-mönstret... så fiin!

http://ornnastet.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Gitte - 7 oktober 2022 08:44

    Jag ska börja med att berätta att jag roade mig med att lägga upp lite kuliga julkort på Tradera igår. Vespan hittar du här. Men de verkar rulla ganska fort. Jag la upp några fler varianter av dessa och julkort av Britt-Lis Erlandsson men ni...

Av Gitte - 5 oktober 2022 13:33


    Det låter helt otroligt men det är faktiskt sant. Du hittar den här.  Jag ska från början säga tydligt att det INTE är min förtjänst och att jag hoppas inte att det är uppfattas som ett "skrytinlägg" (jag föraktar självhävdelse och försöker ...

Av Gitte - 5 oktober 2022 11:15


Jag avslutade mitt telefonsamtal och gick ut för att ta ett bloss. Där satt dottern och drack kaffe i vår paviljong. Det är nu inte i sig någon märklig företeelse för hon bor i fastigheten bredvid så vi råkas ofta under paviljongen som vi inte packat...

Av Gitte - 4 oktober 2022 12:58


 Just nu tror jag att det händer massor av spännande och framförallt oroväckande saker gällande vår konsumtion och att vi mycket snart kommer att få se mycket avgörande effekter av både de senaste och de kommande veckorna.  Stora fördelar är väl i...

Av Gitte - 3 oktober 2022 10:57


    Gick och la mig igår med massa goda intentioner. Nu skulle jag minsann bli bättre på att tänka positivt även om världen ramlar runtomkring. Ja, du har nog förstått att jag är en sån som läser nyheter flera gånger om dagen med stor förfäran o...

Presentation

Translate

Mina tapeter

Facebook

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4
5
6
7
8 9 10 11 12
13
14
15 16 17
18
19 20 21
22 23 24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2010 >>>

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

barnebys

Barnebys Blogglista

Vintageguiden

SecondhandGuide.se

Bloggkartan

Jag har placerat min blogg i Långåsbloggkartan.se!

Ovido - Quiz & Flashcards