Alla inlägg den 26 februari 2010

Av Gitte - 26 februari 2010 10:48

Jag spinner som en katt när det gäller gamla kläder. Älskar att hålla på med dem. Men det är inte bara kläderna i sig, som får mina öronspetsar att krulla sig av upphetsning, utan loggor och tags. Att de kan vara så underbara?

Se här på en Claudie Amos. Jag är tokkär. Gissar på 60-tal:

  

Eller den här, Fully Fashion, en blus med raglanärm:

  

Cashmilon. Behöver jag säga att den smälter under fingrarna? 100% handtvätt i ljummet vatten gäller förstås för ett plagg av det här slaget.


Didriksson har förstås hängt med ett tag, från den blå regnkappan jag visade i förra inlägget.

  

  

Rubensons Stockholm är jag lite sur på. Inte en endaste liten not om material: kan inte alls bedöma vad det är för kvalitet på klänningen. Är det 100% polyester eller acryl, eller har jag rätt i min känsla att den är av lite finare kvalitet? Det blanka sliriga tyget har en touch av "råhet" när man tar i det. Nästan så jag skulle gissa att det är en sidenklänning jag har fått lägga ut på tradden med ofullständig information. Handtvätt förstås även på den här. I ljummet vatten.


Imorgon hoppas jag att vädret tillåter att jag får göra ytterligare en riktigt rolig loggexcursion, då jag har ett besök inbokat lite längre ner i södern, om det inte är risk för liv och lem, med tanke på att ovanlagret av snö smälter idag med påföljden att det ligger underkylt vatten över islager. Det är nu trafiken är farlig, så länge det är packad snö så ser man i varje fall underlaget och kan bedöma risk när man kör. Jag tycker INTE om is och vatten, och absolut inte i kombination. Men kommer jag inte iväg får jag gråta blod, för huset som står med hela sitt innehåll kvar, både kläder, husgeråd och möbler rivs till veckan, så det är lite sista sekunden om man skall kunna rädda det som räddas kan. Men jag kryssar fingrar mot vädergudarna och ber att de är med mig förstås.


Idag har jag tänkt vara ledig och åker och hälsar på min historiska favoritsömmerska, tillika teaterkostymör, och medan vi hinkar kaffe så får barnen underhålla sig själva. Vilka förfärliga mammor vi är va?

Presentation

Translate

Mina tapeter

Facebook

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5
6
7
8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26 27 28
<<< Februari 2010 >>>

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

barnebys

Barnebys Blogglista

Vintageguiden

SecondhandGuide.se

Bloggkartan

Jag har placerat min blogg i Långåsbloggkartan.se!

Ovido - Quiz & Flashcards