Alla inlägg den 19 februari 2010

Av Gitte - 19 februari 2010 09:46

Plockar fram allt möjlig och omöjligt just nu och placerar i mjölkdisken och i min köpmansdisk. Men guuu vilka roliga grunkor jag har?? *skratt*. Fast jag är tämligen säker på att jag kommer att vara den enda i världen som tycker det ärligt talat.

Ang knappexponering fick jag ett litet bakslag. Världens största mjölkdisk var inte så stor när det kom till kritan. I princip har jag fått plats med knapparna från lanthandeln, och två damekiperingar. Syfabrikens knappar får vänta lite. Behöver dessutom skaffa fler burkar här det närmaste, barnmatsburkar är kanon. En gång i tiden sparade jag sådana i parti och minut, eller åtminstone de burkar som gick åt i vårt hushåll, men jag vet inte hur det gick till, helt plötsligt konsumeras inget sådant här längre. Inser att jag numera bara har stora barn, jag är inte längre någon småbarnsmamma för första gången på sisådär en omkring tjugo år   Jisses, lilleman är åtta. Inte är man liten längre då??


Lång dag väntar. Jag kommer inte känna att jag är färdig imorgon, men det skiter jag in. Ingen kommer att vilja ha massa långkalsonger eller arbetskläder från 60-talet, men det skiter jag också i. Eller stålstift av olika de slag, eller kontorsmaterial från 30-40-talet eller ransoneringsmappar, eller benvärmare från 80-talet, eller fula gamla tapeter från 60-70-talet, eller dunvippor från 80-talet, eller vykort med barnmotiv från 50-talet, eller gamla placeringskort eller sedeladresser, eller stickpinnar eller knappar eller dekorband men det SKITER jag också i! För JAG vill ha det framme!



Det finns också massor av saker som jag inser att jag inte får klart till på lördag.

Min pågående tapetinventering är fortfarande pågående. Med andra ord dröjjer det någon vecka till innan jag har en tapetkatalog. (har ju inte alla rullarna framme, de är inte roliga att se på, de står i magasinet, just nu i en salig röra med en del kartonger prydligt med tapetprovbit på så jag vet vad lådan innehåller för variant. Tidigare har jag helt gått på minne då de var i "min inlärda" ordning, så är det inte längre då jag stuvat om).

Jag har också insett att det är dags för en prisjustering på tapeter. Det kommer inom kort. (dvs, mitt standardpris höjs och jag kommer ha fler prisintervaller än tidigare på olika varianter).


Vidare kommer jag inte hinna gå igenom alla lådor till på lördag. Jag har inte heller hyllor nog, det får bli en framtida uppgift att hitta, om jag får plats.

Jag har lånat ut för många klädställningar till Bortbytingen. Så jag måste hitta några såna inom det närmaste.

Sen har jag inte gjort några visitkort, vi har inte skickat in våra papper om namnbytet än, dvs, rent registeringsmässigt är det fortfarande jag som är Bortbytingen, och innan jag har fått klart att mitt valda är tillgängligt så vågar jag inte varken göra klart loggor eller traderanamnbyte eller annat. Inte heller döpa om den här bloggen... men det kommer också de närmaste dagarna.

Men det finns förstås mer som ligger oklart och ofärdigt och utvecklingsbart. Men vad fasen, Rom byggdes väl inte på en dag heller?

Presentation

Translate

Mina tapeter

Facebook

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5
6
7
8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26 27 28
<<< Februari 2010 >>>

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

barnebys

Barnebys Blogglista

Vintageguiden

SecondhandGuide.se

Bloggkartan

Jag har placerat min blogg i Långåsbloggkartan.se!

Ovido - Quiz & Flashcards